Vraag

Perslucht kopen

  • 25 March 2022
  • 4 reacties
  • 340 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai, beetje nieuw hier maar er zit me iets dwars.

Ik stond vanmiddag in de winkel en daar stond een flesje perslucht, ik dacht “hé dat is handig voor mijn toetsenbord e.d” dus hop in het mandje ermee. 
Dus ik op naar de kassa, Ik had ook nog een flesje met energydrank dus bij de kassa vragen ze om je ID. 
Ik ben nu 17.5 jaar dus eigenlijk zouden ze het al niet hoeven vragen (misschien komt het door mijn goddelijke looks 😇) maar dat is niet het punt. 
Het punt is dus dat ik bij de kassa ben en die meid achter de kassa van maximaal 16 jaar mij doodleuk aankijkt en zegt: Ik kan deze niet verkopen hier moet je 18 voor zijn (wijzend naar de perslucht bus) .
Perslucht! in een flesje! Normale lucht is helemaal goed maar het moment dat je het is een busje stopt is het illegaal?

Nu vraag ik me af, is er echt een wet die ervoor zorgt dat je het niet mag kopen of zitten ze me nu echt op te lichten?
Heeft iemand hier wat meer informatie over?
Alvast bedankt! 


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik heb het opgezocht, ik weet het dus niet zeker. Maar volgensmij mag je het inderdaad pas vanaf 18 kopen omdat er een hoge druk kan ontstaan. Er stond ook iets over de kou omdat het uit een spuitbus komt kan je je zelf er een blaar meegeven. Ik zelf vind het onzin maar het is dus wel echt waar.

Dat vind ik wel gek, 
Ik bedoel een bus deo of andere luchtverfrisser staat ook onder druk. Nu is de druk misschien iets lager maar als ik mezelf er echt pijn mee zou willen doen kan dat met van alles. Ik weet niet zo goed waarom op specifiek een perslucht-bus er een regel is dat je 18 moet zijn. 

Reputatie 7
Badge +19

Wat is perslucht?

Wilhelmavemela.

Reputatie 5
Badge +1

Hey,

Ik dacht eigenlijk dat je dat wel kon krijgen... Maar blijkbaar toch niet. Misschien kunnen je ouders ofzo het meenemen?

Grtz,

Noah

Reageer