Skip to main content
Vraag

op welke partij zou jij stemmen

• October 21, 2025
  • 13 reacties
  • 139 Bekeken

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1

stel, je zou nu mogen stemmen, op welke partij zou dat zijn?

geef graag ook een reden waarom

13 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • October 22, 2025

Volgens de stemwijzer zou ik Bij1 of de Piratenpartij stemmen. Maar dat zou ik nu niet doen want die partijen halen hooguit één of twee zetels als ze al in de kamer komen, waardoor ze dus praktisch nul invloed kunnen uitoefenen.

Nee ik zou stemmen op D66 of Glpvda afhankelijk van wie er hoger staan in de pijlingen. 

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 22, 2025

@Iemand_00 ik zu ook glpvd stemmen of miss volt omdat die goede klimaatstandpunten hebben en niet alleen maar onzin uitkramen

Gekehenkie
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • October 22, 2025

@Iemand_00 ik wist niet dat die partijen überhaupt bestonden, maar ja, ik weet niet. Ik weet de meeste partijen wel goeie punten hebben, maar geen partij waar ik zeg van ja, ik wil die partij het land gaat of zo per se maar ik wil wel dat de vrouw aan de macht komt. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 22, 2025

Ik denk dat ik op een partij zou stemmen die echt goed bezig is met het klimaat en jongeren serieus neemt, zoals GLPVD. Omdat ik het super belangrijk vind dat er meer wordt gedaan voor onze toekomst en dat ze ook goed luisteren naar wat wij jongeren willen. 

xx liefs Wolf 🐺

• October 22, 2025

Hi, ik zou nu SGP stemmen. Al de andere partijen met de politiek conservatieve signatuur vind ik te veel fantaseren of te respectloos naar anderen. Maar als meisje ben ik overtuigd dat deze partij staat voor mijn normen. Met respect natuurlijk voor andere meningen. 

Groetjes K.

Forum|alt.badge.img+1

waarschijnlijk fvd, pvv of denk

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • October 24, 2025

Zeker niet op een rechtse partij want die vind ik zo kil en gemeen. En ook niet op iets christelijk. GLPvdA, denk ik.  Of Volt, want Europa is het belangrijkste dat we hebben.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • October 24, 2025

Hi,

Ik zou denk ik op GL-PvdA stemmen🙂 Uit de stemwijzer kwam die ook als 1e, daarna D66 en als 3e PvdD 🙃

Groetjes😊

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 25, 2025

Voor mij SP. Ik hoop vooral dat iedereen van elkaar respecteert dat we verschillend denken en zijn.  Ik ben nogal links. Amen. 

Doby xxx

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 29, 2025

nou de exitpoll is binnen… 

helaas heeft glpvda zetels verloren, maar de pvv ook. mensen hebben door dat geert liegt

hoe is de vvd maar 1 zetel verloren???

ik hoop dat ik morgen wakker word met een linkse meerderheid

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 29, 2025

Hi, ik zou nu SGP stemmen. Al de andere partijen met de politiek conservatieve signatuur vind ik te veel fantaseren of te respectloos naar anderen. Maar als meisje ben ik overtuigd dat deze partij staat voor mijn normen. Met respect natuurlijk voor andere meningen. 

Groetjes K.

je weet dat die juist géén vrouwen willen?

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 29, 2025

geen lol

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Ik hoop dat d66 wint over pvv

xx liefs Wolf 🐺