Vraag

Moeten mannen opkomen voor vrouwen of andersom dames?

  • 26 January 2023
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in meisjes. En ik ben ook altijd benieuwd geweest waarom vrouwen nog steeds  als minderwaardig worden gezien dan mannen in de samenleving. Nou denk ik dat vrouwen en meisjes het heel aantrekkelijk vinden als mannen voor vrouwenrechten opkomen. Laatst hoorde ik mijn moeder zeggen dat mannen die voor vrouwen opkomen nog beter is dan vrouwen die voor zichzelf opkomen. Hoewel ik soms net als elke normale puber jongen fantaseer over meisjes doe ik niet aan aanranding, ongewenste intimiteit, nafluiten of seksuele opmerkingen maken. Wat dat vind ik heel respectloos en vrouwen verdienen ook hun waardige plek in de wereld. Maar nu vraag ik me af aangezien het over jullie gaat hoe staan jullie daarin? Moeten vrouwen voor zichzelf opkomen of moeten de mannen dat doen? En ik wil graag ook iets doen om de positie van vrouwen te weten! Nog tips of tricks? Laat maar weten! 

Groetjes Simon! Together we fight for a better future! Vrouwen zijn zichzelf en geen bezit van mannen! ✊😎🔥💪


5 reacties

Beide.  Ik kan heel goed voor mezelf opkomen,  maar ik vind het super lief als een jongen dat doet. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik denk dat het voor beide geldt. Vrouwen moeten voor zichzelf opkomen maar mannen moet ook voor vrouwen opkomen. Maar eigenlijk andersom ook natuurlijk. Ik vind dat iedereen voor elkaar moet opkomen in een situatie van onrecht of dergelijk.

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor jullie meningen! Dit soort topics zijn er heel weinig denk ik.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik ben het eens met iedereen die beide vind :)  ik doe dat iig wel altijd, voel me  vaak ook verwant. En we zouden inderdaad meer naar persoon dan naar geslacht moeten kijken.  van elkaar genieten is natuurlijk heel leuk en lief, maar onderscheid maken en anders doen is eigenlijk raar.  Snap soms ook niet dat jongens of meisjes daar een punt van maken. Zelf heb ik bij mijn club een meisje van 15 die leiding over me is en ze is gewoon heel goed. En ik ben een jongen en doe allerlei dingen die soms “typisch”meisje of jongen worden gevonden. Trek ik me niks van aan. Dus  geen probleem :)  iedereen zou meer daar naar moeten kijken dan naar sekse en of een of ander geloof ofzo daar wat van vind . Want die tijd hebben we gehad vind ik. We zouden daar eig allemaal voor moeten opkomen, maar als het dan misschien op kracht aan komt is het een klein verschil maar qua verstand en inzicht en ook dingen als inleven kunnen we allemaal een boel van elkaar leren ;)
Groetjes liefs Julian X

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Het is fijn als mannen voor vrouwen opkomen maar dat wil nog niet zeggen dat vrouwen niet voor zichzelf kunnen opkomen

Reageer