Moet ik nu bang zijn

  • 29 January 2023
  • 7 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

ik heb weleens een winkel beroofd en best wel wat dingetjes gestolen en ook een keer geld gestolen van mijn ouders. Moet ik nu bang zijn om opgepakt te worden ofzo?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Die kans zit er in ja. Stelen mag nou emaal niet volgens de wet. Dus als politie hier achter komt kunnen ze je wel oppakken of dergelijk.

Ik zou het in de toekomst maar niet meer doen voordat je echt in de problemen komt. En het is natuurlijk ook niet fijn voor de mensen die je beroofd, dat snap je denk ik wel.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @pi.anom ,

 

ik heb weleens een winkel beroofd

 

als je daarbij ook iemand bedreigd hebt ofzo dan gaan ze vast wel even met je praten als ze weten dat jij het was en het hangt een beetje af van hoe oud je was en hoe erg de bedreiging was of er straf volgt

Als je 'gewoon wat meegenomen hebt uit de winkel’ is het natuurlijk niet netjes en misschien dat ze nog een boete kunnen geven of je naar halt sturen

 

en best wel wat dingetjes gestolen

stelen mag niet.. of je straf krijgt hangt af van wie je wat gestolen hebt en of die aangifte doet, denk ik

 

en ook een keer geld gestolen van mijn ouders. Moet ik nu bang zijn om opgepakt te worden ofzo?

ook niet netjes, maar hangt vooral van jouw ouders af. Ze kunnen jou natuurlijk zelf straf geven

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik ben nog nooit ontdekt en ik zou nooit iemand bedrijgen tenzij het om iemand gaat die zelf ook enorm slechte dingen in zijn/haar leven heeft gedaan (en zich daar niet voor schaamt).

Reputatie 4
Badge +1

bedankt voor de reactie

Reputatie 7
Badge +14

hoi @pi.anom,

Ik ben nog nooit ontdekt en ik zou nooit iemand bedrijgen…….

 

ok, het scheelt dat je nog nooit iemand bedreigd hebt, want bedreigen is wel ff wat erger dan alleen iets pikken

Als je nog nooit betrapt bent, heb je ‘geluk’ gehad, want een keertje bureau Halt of een boete had je anders vast wel gekregen, denk ik

Beste is om dat soort dingen niet meer te doen…..dan hoef je ook niet in spanning te zitten of de politie achter je aan komt.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 6
Badge +4

Hai allemaal en vooral @MickeyMouse en @jaivy ,

 

Jullie gaan offtopic!!! We begrijpen dat jullie heel benieuwd zijn hoe de check werkt maar doe dat dan in een ander topic en in een ander subforum. Dit werkt verwarrend en maakt het topic onduidelijk.

Het onderwerp van dit topic is het feit dat iemand illegale dingen heeft gedaan en zich nu afvraagt of hij/zij nu bang moet zijn om gepakt te worden.

Dáár horen de reacties over te gaan en niet over de checks van de Kindertelefoon. Ik zal hier verder niet meer reageren. Een aantal reacties is om deze reden verplaatst naar een nieuw topic, bij ‘Over De Kindertelefoon’: 

Groeten,
Britta van De Kindertelefoon

Het is in ieder geval positief dat je zelf beseft dat dit niet oké is. Ik zou zeggen, leer ervan en nooit meer doen.

Sjammetje xxxx

Reageer