Skip to main content

hallo, ik rook of vape zelf niet omdat mijn vader vroeger veel longklachten heeft gehad. toch heb ik het wel eens geprobeerd en vond het eigenlijk best lekker maar ik zal er niet zo snel een kopen. op mijn school zie je vaak dat voor schooltijd na schooltijd en tijdens de pauze mensen het schoolterein aflopen en vapen op een fietspad naast de school. dit doen ze zodat ze niet op schoolterein aangesproken worden. toch ben ik benieuwd waarom ze hier niks over mogen zeggen omdat het eigenlijk illegaal is om er onder de 18 een te hebben. weet iemand waarom ze hier niks over mogen zeggen?

Hey, bedoel je dat ze er van school uit niks over mogen zeggen? Ja dat vind ik ook raar. Maar het zal wel te maken hebben met openbare ruimte en dat daar alleen boa's en politie bevoegdheid hebben. Denk ik hoor. Trouwens, vapen is ranzig en onslim zeg maar. Slecht voor je, daar heb je groot gelijk in! Liefs, Tover xxx

Het is niet illegaal om op een openbaar fietspad te vapen , te roken of die dingen op zak te hebben , je mag alleen geen vapes en sigaretten kopen als je jonger dan 18 bent .

Hey!

Voor zover ik weet is vapen in een openbare ruimte illegaal (zie link). Dus ook op een fietspad? Je weet niet hoe mensen gaan reageren als je er iets van zegt, het lijkt mij eng! 

Zelf doe ik het ook niet, bleh!

Heyy,

Denk idd dat dat ermee te maken heeft dat dat dan geen terrein van de school meer is waardoor ze er dus niks over mogen zeggen.. En idd niet aan vapen of roken beginnen hoor dat is hartstikke slecht voor je!

Liefs, ItsJustMe <3

Die openbare ruimte die bedoeld wordt zijn vooral openbare gebouwen plus plekken waar er buiten een verbodsbord staat , gewoon op straat (dus ook fietspad) is bij mijn weten nergens verboden . Ikzelf vape niet maar rook wel sigaretten , ik let daarbij wel altijd op dat ik er de niet-rokers niet mee stoor .

Reageer