Vraag

mentale gezondheid, tips?

  • 11 February 2023
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje en ik ben 15 jaar oud ik struggle al veel jaren met mijn mentale gezondheid laats ging het ook helemaal fout en belande ik in het ziekenhuis wat best veel trauma opleverde en ik nu constant bang ben.

op het moment zit ik in mijn examenjaar alleen dat kan ik er echt allemaal niet meer bij hebben mijn angsten zijn zo groot en het is te zwaar maar ik wil ook niet falen. Weet iemand misschien wat de regels hiervan zijn?

Want als je niet genoeg naar school gaat moet je in gesprek met een leerplichtambtenaar of heeft iemand tips? bijvoorbeeld gespreid examen doen want ik heb echt advies nodig of als je het zelfde hebt meegemaakt zou ik graag willen weten hoe school ermee omgaat :)

xx


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Zelf niet (veel) ervaring… heb wel een tijdje in het ziekenhuis gelegen (alweer een tijdje geleden) maar dat was met name door lichamelijke klachten… Ik kon toen idd (nauwelijks tot) geen huiswerk maken, of leren…. Mijn school is hier toen “goed” mee om gegaan, er werd toen ik weer op school kwam gewoon veel rekening met me gehouden… 

 

kijk, ik kon moeilijk een ambtenaar aan de deur krijgen aangezien ik niet eens naar school kòn….. (of mocht  van mijn artsen) 

Ik weet natuurlijk niet hoe jou school hierop Zal reageren, maar misschien eens met je mentor bespreken?! Ik zit ook nog niet in m’n examenjaar dus over gespreid examen doen heb ik ook niet (veel) tips ; wel ga ik het even voor je opzoeken hoe het werkt… 

Hier wat (algemene) info over gespreid examen

Ook vondt ik iets over de eisen voor een gespreid examen; 

Wanneer een kandidaat in het laatste leerjaar langdurig ziek is of door een van de wil van de kandidaat bijzondere onafhankelijke omstandigheid niet in staat is geweest het onderwijs in alle betrokken eindexamenvakken in het laatste leerjaar te volgen, kan het bevoegd gezag een gespreid examen toestaan.

Bron: onderwijsinspectie.nl 

 

Even iets anders… heb je wel hulp voor je problemen?! Eens bellen of chatten met de Kindertelefoon kan fijn zij en opluchten?! Ideetje?! 
 

 

groetjes Mij_Niet_Gezien 

 

Hoi @AR_Noniem ,

 

Wat goed dat je je verhaal op het forum deelt en om hulp vraagt. We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte en succes.

 

Groetjes,

 

Noa, De Kindertelefoon

Reageer