Vraag

Luchtbuks onder de 18

  • 16 November 2022
  • 17 reacties
  • 183 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hoi, Ik ben Luke.

Ik wil voor mijn verjaardag een luchtbuks  (Een pistool met balletjes op luchtdruk )vragen. Alleen vroeg ik mij af:

Is het legaal om deze te gebruiken onder ouderlijk toezicht onder de 18?

 

Je mag hem namelijk pas vanaf 18 jaar in bezit hebben.

 

Ik hoop snel op antwoord want ik moet binnen 3 dagen mijn cadeautje aan ze doorgeven.

 

Groetjes,

Lucky Luke


17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

ff snel gezocht en je mag ‘m ook niet “voorhanden hebben”. dus ook niet gebruiken onder toezicht. Ben bang dat je een ander cadeau moet bedenken.

Reputatie 3
Badge +2

ok, Dankjewel! @tim16 

Reputatie 3
Badge +2

Weten mensen dan nog een cadeau? wat hier een beetje op lijkt? (Geen nerf BTW)

Reputatie 4
Badge +1

Nou, een cadeau wat hierop lijkt wordt lastig, want alle luchtbuksen, pistolen enz. zijn 18 plus. Ik ben bang dat je een heel ander cadeau moet zoeken…

Groetjes

Reputatie 3
Badge +2

Ok, dankjewel @Anoniemmeid13 

Miss

Weten mensen dan nog een cadeau? wat hier een beetje op lijkt? (Geen nerf BTW)

Ik heb gehoord dat er ook gel guns bestaan die gel balletjes schieten maar ik weet niet of dat mag volgens de regels

Reputatie 7
Badge +17

@Banjo Gel guns vallen onder speelgoed dus die kun je gewoon kopen.

Reputatie 5
Badge +1

hey,  het bezit van een buks is 18+, maar (zolang je maar op eigen grongebied schiet) maakt het vaak niet heel veel uit.

suc6

Reputatie 3
Badge +2

ok, thx

 

Reputatie 4
Badge +3

Hey heb je al iets bedacht als cadeau?

Reputatie 3
Badge +2

nope! ik denk Ace Combat 7 (game) alleen kan ik nergens zien of ik die mag op 14 jaar

 

Reputatie 7
Badge +17

@Lucky Luke  Ace Combat 7 heb ik ook. Die is echt wel nice. Leeftijd is 12 dus die mag je gewoon.

Reputatie 4
Badge +3

Op de verpakking op internet staat 12+ dus dat mag 

Reputatie 3
Badge +2

Ok, dankjullie wel

 

Als je heel graag iets wil om mee te schieten kan je voor pijl en boog gaan (maar dan wel echte en geen speelgoed ding) ikzelf heb 2 recurve bogen. Ze zijn wel redelijk prijzig, maargoed. Je moet trouwens wel genoeg ruimte hebben in je tuin, want op straat zijn ze verboden. En je moet natuurlijk uitkijken met je huisgenoten,  maar dat lijkt me logisch

Reputatie 3
Badge +2

ok, dat is inderdaad een goed idee! @SammieSam 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zit zelf op schietsport en kan daardoor gewoon met echte vuurwapens schieten. Misschien is dat ook wel wat voor jou, Je maakt dan gebruik van de wapens van de vereniging maar mag ze nog niet zelf hebben. Dat mag pas als je 18 bent.

Ik schiet er van alles: klein en groot kaliber pistool, revolvers, geweren, pistoolmitrailleurs en shotguns. Je kan er ook met luchtdrukwapens schieten maar dat die ik zelf nooit.

Reageer