Vraag

kan ik (17) inwonen bij mijn vriend

  • 6 February 2023
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Badge

Ik ben 17 jaar uit en heb nu bijna 1.5 jaar een relatie met mijn vriend. Hij heeft een huurwoning en ik vroeg me af of ik bij hem kan inwonen met toestemming van mijn ouders. 

 

Ik will dit omdat ik 100% zeker weet dat dit iemand is waar ik mijn hele leven bij wil zijn. Ik slaap vaak bij hem en soms blijf ik dagen achter elkaar hier. Hij motiveert me om aan school te werken. Hij kookt voor me . Hij doet er alles aan om mij blij te maken.

 

Mijn situatie thuis is niet slecht. Mijn moeder en vader zijn schatjes. Mijn vader is aleen nooit thuis meer omdat hij onlangs gescheiden is van mijn moeder. Dat doet best wel pijn en het is vervelend om zonder hem wakker te worden.

 

Ik dacht aangezien ik toch bijna altijd bij mijn vriend ben , kan ik mischien samen gaan wonen . Als we samen staan ingeschreven kunnen we dan ook samen verhuizen?

Mijn moeder krijg tot mijn verjaardag in oktober nog kinderbijslag , kan ik die dan ook zelf ondvangen stel dat ik bij mijn vriend kan inwonen 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hoi,

Ik geloof dat dat wel kan en mag. Maaaar je ouders hebben tot je 18 gezag over jou. Dat houdt in dat ze de plicht hebben om jou te ondersteunen en voor jou te zorgen. Dusss je moet dit echt doen in samenspraak met je ouders. Als jij je huur bijvoorbeeld niet betaald zal de huurbaas ook bij je ouders aankloppen. En zo zijn hier nogmeer voorbeelden van. Dus je moet hierover duidelijke afspraken maken met je ouders.

Wat betreft kinderbijslag kan je met je ouders zelf afspreken of jij dat krijgt van je ouders of niet.

 

joeeee

Reageer