Is het toegestaan om iemand te bedreigen in de chat van een game?

  • 24 December 2019
  • 8 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik heb 2 dagen geleden eventjes gegamed en toen kreeg ik een ruzie met een '’hacker'’ omdat hij oneerlijk bezig was en ik had hem gezegd dat ik hem zou rapporteren bij de moderators daar maar toen ging die hacker zeggen dat hij mijn netwerk plat ging leggen als ik dat zou doen. Ik ben niet bang maar ik ben gewoon benieuwd of het officieel is toegestaan volgens de wet aangezien bedreiging strafbaar was, telt het dan ook voor een internationale game?

-Dr8gon99


8 reacties

officiel is het strafbaar, maar ik kan je verzekeren. het boeit developers echt niet wat er gechat word.

enkele games zijn scheldwoorden wel uitgehaald maar ik zou het proberen te negeren

Ja, ik heb hem al aangegeven bij de moderators en hij is geband.

-Dr8gon99

Hey Dr8gon99

 

Goed dat je deze gamer aangegeven hebt. Fijn dat er actie werd ondernomen door de moderatoren van het spel. 

 

Jammer genoeg gebeuren online intimidatie en dergelijke wel vaker. Via internet ben ik ook al weleens de huid vol gescholden, vaak omdat iemands mening niet overeenstemde met de mijne. Het beste om op zo’n momenten te doen lijkt me hoe jij handelde, namelijk door de gebruiker in kwestie te rapporteren. 

 

Groetjes

Kenshin

Ja, ik stoor me er zelf niet aan maar ik was even benieuwd of het wettelijk strafbaar is om iemand te bedreigen in een game. Ja, gelukkig ondernomen deze moderators wel actie want ik heb genoeg situaties gezien waarin moderators er naar kijken en vinden dat het bewijs niet goed genoeg is of dat soort dingen maar gelukkig had ik daar dit keer geen last van. Mij maakt het niet zoveel uit maar ik wil gewoon voorkomen dat anderen last ervaren van die gebruiker.

-Dr8gon99

Hey,

Eerlijk gezegd vind ik het niet eens een bedreiging. Je zei gewoon naar eerlijkheid dat je het vervelend is dat er iemand hackt (wat volgens mij wel strafbaar is). Ik vind eerder dat die hacker heeft gedreigt doordat hij zei dat hij je netwerk plat zou kunnen gooien. 

Ik heb niet gezegd dat ik iemand heb bedreigt, ik zei dat die hacker mij eigenlijk heeft bedreigd maar het is niet erg hoor dat je dat dacht :). Niemand op die game heeft meer last van hem/haar.

-Dr8gon99

Ik heb niet gezegd dat ik iemand heb bedreigt, ik zei dat die hacker mij eigenlijk heeft bedreigd maar het is niet erg hoor dat je dat dacht :). Niemand op die game heeft meer last van hem/haar.

-Dr8gon99

Ow haha sorry, k had t verkeerd begrepen 😅

Ja, maakt niet uit hoor :joy:

-Dr8gon99

Reageer