Vraag

iets doms gedaan

  • 28 September 2023
  • 8 reacties
  • 214 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Oke stel ik heb iets illegaals gedaan waar ik nu spijt van heb en ben bang dat ik in de problemen kom met de politie of bureau halt. Hoe vertel ik dat aan mijn ouders? 
ik ben 17 btw


8 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Kan je meer details geven? Misschien kan ik helpen.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Hey! Het beste en misschien ook moeilijkste,  is helemaal eerlijk zijn. Alles vertellen, ook dat je het zelf niet slim vind en spijt hebt. Eigenlijk het hele verhaal. En dat je de gevolgen accepteert. Dan zullen ze je namelijk vast nog wel waarderen op dat gedeelte en valt het allemaal nog een beetje mee. Het is heel zwaar dat weet ik, maar wel het beste en het lucht enorm op.  Laat ook vooral merken wat je voelt, dat je emoties hebt en dat je schoon schip wil maken. Ik denk dat ze je daar dan wel om waarderen tussen de boosheid door en je zullen steunen. En je kunt ook nog denken, dan maar Halt, dan heb ik in elk geval mijn fout goed gemaakt en ik leer er van.  Wie weet kun je het later wel in je voordeel draaien, dat je mensen kunt helpen om te voorkomen om gekke of rare dingen te doen en misschien voorlichting geven. Dan heb je een positieve draai aan het gedoe gegeven en je helpt anderen.   Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik weet er een klein beetje over mee te praten. 

Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

wat noem je illegaal? bij mij op school mogen alleen de 4e klassers van het plein af en ik ben met een vriendengroepje in een tussenuur naar de winkel gegaan. het ergste is dat we ook een docent hebben gesproken in de winkel. dat is volgens mijn school illegaal.

dus wat is voor jouw illegaal?

Reputatie 1
Badge

Dank jullie voor jullie antwoorden, ik wil niet te veel details geven aangezien ik niet weet wie er op deze site mee kijken en ik geen zin heb dat te politie zo op m’n stoep staat maar ik denk dat ik hier wel serieus voor in de problemen kan komen stel de politie komt hier achter wat best wel waarschijnlijk is gezien de situatie 

Reputatie 7
Badge +9

de enige die hier mee kijken zijn wij kinderen/forum leden van onder de 18 en de meeste 112 mensen geloven ons dus niet. en de kt kijkt mee. maar die weten niet waar je woont (denk ik) en wij weten dat ook niet. we weten niet wie je bent, we weten niet waar je woont en we weten niet wie je kennis groep is. en denk je nou echt dat we de politie gaan zeggen dat er een jongen is van 17 die iets doms heeft gedaan waarvan we niet weten waar diegene woont, hoe hij heet en wie zijn ouders zijn? we lachen je ook niet uit want dat is gewoon laf. we willen alleen helpen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Domme dingen ,

We lezen dat je niet zo goed durft te praten over iets dater is gebeurd, Wanneer je belt (of chat) met De Kindertelefoon, dan is dat altijd echt anoniem, en in vertrouwen.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes, Mariska

Reputatie 5
Badge +1

Ik heb ook een keer iets gedaan wat niet heel slim is en ik ben pas 13 ik ga geen verdere details geven en de politie doet niks

Reputatie 5
Badge +1

Hoe is t afgelopen??

Reageer