Skip to main content

Hi!

 

Ik heb over de leerplicht en daarom heen een paar vragen, ik weet niet of jullie ze kunnen beantwoorden maar ik stel ze toch (:

(Het gaat over de middelbare)

Mag je zomaar stoppen met school? Wanneer wel en wanneer niet?

  1. Mag je stoppen met school? Wanneer wel en wanneer niet? Wat kunnen redenen zijn om te stoppen?
  2. Wat moet je doen als je mentaal heel hard achteruit gaat?
  3. Wat als je niet naar school wilt/kunt?
  4. Wat doet de leerplicht precies? Zijn deze heel streng?
  5. Bij welke situatie ga je naar jeugdzorg? Hoe kan dat gebeuren, ben je er zelf verantwoordelijk voor etc?

Hopelijk hebben jullie antwoorden op deze vragen!

Extra info hierover mag zeker gegeven worden, graag, deel je verhaal alles is oké!

Hi!

 

Ik heb over de leerplicht en daarom heen een paar vragen, ik weet niet of jullie ze kunnen beantwoorden maar ik stel ze toch (:

(Het gaat over de middelbare)

Mag je zomaar stoppen met school? Wanneer wel en wanneer niet?

  1. Mag je stoppen met school? Wanneer wel en wanneer niet? Wat kunnen redenen zijn om te stoppen? Volgensmij mag je vanaf je 16de stoppen 
  2. Wat moet je doen als je mentaal heel hard achteruit gaat? Het met je mentor bespreken 
  3. Wat als je niet naar school wilt/kunt? Als je niet wilt heb je pech, als je niet kunt moet je het bij de school melden via een email of iets 
  4. Wat doet de leerplicht precies? Zijn deze heel streng? Geen idee 
  5. Bij welke situatie ga je naar jeugdzorg? Hoe kan dat gebeuren, ben je er zelf verantwoordelijk voor etc? Ook geen idee 

Hopelijk hebben jullie antwoorden op deze vragen!

Extra info hierover mag zeker gegeven worden, graag, deel je verhaal alles is oké!

Dit is gewoon wat ik denk. Weet niet zeker of het klopt 

Groetjes van Anoniemxv

 


1 Je mag stoppen als je klaar bent met school vwo,hbo,mbo 18 jaar dus.2 Pause nemen en rustig beginnen we zijn jong de realiteit komt hard binnen maar het heeft tijd nodig. 3 skippen of spijbelen als je niet kunt andere school. 4 leerplicht is er om kinderen te beschermen tegen kinderarbeid en om te weten wat 1 plus 1 is. 5 jeugdzorg is voor kinderen zonder ouder of ouders die niet voor hun kinderen kunnen zorgen of voor kinderen die zich niet kunnen gedragen door te stellen , vandalisme,of gewoon voor probleem kinderen 


Maar kan je ooit door jeugdzorg worden opgehaald? Dat is echt mijn angst namelijk 😳


Reageer