Vraag

het kabinet is gevallen wat vinden jullie daar van?

  • 8 July 2023
  • 13 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hoi waarschijnlijklijk weten jullie het wel het kabinet is gevallen... wat vinden jullie daar van?? Groetjes Tinker.fan 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, sommigen zijn er blij mee, sommigen niet. Het is natuurlijk niet goed dat nu dingen niet besloten worden. Er zijn heel belangrijke items die echt niet kunnen wachten. Maar aan de andere kant zou je kunnen hopen dat die door een nieuwe regering beter worden aangepakt. Zo ben ik wel benieuwd hoe de BBB denkt dat alles op te lossen valt op hun manier ( don’think so) of andere partijen. Als je niet in de regering zit is het makkelijk praten, maar als je mee moet doen moet je vaak heel andere dingen zeggen. Het zal mij benieuwen!  1 positief puntje is dat het hopelijk ietsje socialer kan worden, maar dat is ook maar afwachten. We zullen zien! Ohja, en meneer Rutte mag nu wel een keer een leuke baan zoeken ergens anders. Europa of de Navo bijvoorbeeld. Hij is al premier zo lang ik leef. Tijd voor een functie elders!
Groetjes liefs Tartan X

PS mijn partij zou nu wel lekker scoren zag ik dus daar is het wel goed voor hihi 😉 (Volt)

Pps ik heb respect voor iedere andere fatsoenlijke democratische partij! En voor iedereen die een eigen keus maakt !  Maar dit is nou eenmaal mijn keus :)  ik zeg het maar even voordat daar commentaar op komt, you never know.

Reputatie 6

Klopt @Tartan13 . De anderen zijn er blij mee, anderen niet. En iedereen mag zijn eigen partij kiezen, dat is toch juist fijn, dat iedereen mag kiezen wat die wilt? Ik vind van wel.

Ik ben zelf 17, weet al ongeveer 3 jaar welke partij ik zou willen stemmen, maar geen enkele partij is 'perfect' voor elke mening of standpunt(en) die je hebt.

 

Maar wat ik er van vind dat het kabinet is afgetreden? Ik weet het niet zo echt, het is meer het gebaar denk ik, en ja, ze kwamen ergens niet uit samen. Maar ik ben wel benieuwd wat andere partijen/partijleiders zouden kiezen als plan van aanpak voor 'een belangrijk/leidend probleem'.

 

Maarja, ik heb er niet per se een mening over, want we weten nu nog niet wat er gaat gebeuren, volgensmij herverkiezingen o.i.d. dacht ik ergens te lezen? Ben wel benieuwd wat daaruit komt.

 

Maar ik denk zelf dat er nog geen oordeel valt te fellen over dat ze zijn opgestapt, we moeten (denk ik) gewoon kijken wat de toekomst brengt.

 

Ja, dit dus😅 cya

 

Ik vind het  aan de ene wel slecht dat het kabinet is gevallen. Volgens mij is dat al de tweede keer onder Rutte. Maar aan de andere kant de visies van VVD,CDA, CU en D66 liggen zover uit elkaar dat overal te lang over onderhandeld moet worden.  Ik mag sowieso nog niet stemmen dus ik heb toch geen invloed

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor jullie mening,

 

Groetjes Tinker.fan 

Reputatie 7
Badge +9

Naja, laat zien dat nederland toch ook weer niet zo'n heel welvarend land is. Ik moet altijd lachen om het comedian clubje A.K.A het kabinet😂

Reputatie 7
Badge +12

Ik vind het onhandig, ik heb het gevoel dat dit nog veel vaker gaat gebeuren, en zo ie zo vind ik het zorgwekkend om te zien hoe de economie in en buiten Nederland aan stukken wordt gereten. De wereld gaat achteruit, we zeggen elkaar van alles af, in sommige staten mag je niet meer boeken lezen die gaan over de lhbtiq+ en ook geen boeken waar een mening in wordt gegeven, ik zat TV te kijken en daar vertelden 2 Amerikaanse juffen dat er 2 meisjes in hun klas van groep 8 waren ongesteld geworden, en ze hadden geen idee wat het was. Die juffen hebben wel gewoon maandverband gegeven, maar dat mag dus officieel niet, en de meiden mochten ook geen jas of vest om hun middel knopen omdat dat tegen de regels was van het school uniform. Ik vond dit echt heftig, je mag niet meer jezelf zijn, die mensen hebben geen besef van wat ze doen of wie ze zouden kunnen zijn. Persoonlijk vind ik ook dat iedereen echt dom is geworden, niemand denkt meer echt zelf na, want alles wat op sociale media staat is waar.  De wereld gaat achteruit, en er komen steeds meer crisissen, het is schrikbarend en zorgwekkend.

 

En het kabinet valt steeds vaker, niks nieuws, het is irritant en onhandig, maar ja het is maar zo, het moest ooit gebeuren, beter nu dan over 50 jaar.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +17

@VragenVragen  zeker weten! Dat vind ik juist mooi. Precies wat ik bedoel. Het is fijn als iedereen anders denkt en kiest. En ook dat je dan gewoon elkaar respecteert en vrienden bent :) 

@OnlyMe   heel goed omschreven! Klopt helemaal! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tinker.fan

 

 

tsja, wat vind ik er van en is het echt uitzonderlijk dat een kabinet valt?

Nou, over dat laatste, kabinetten zijn met bosjes gevallen als je even kijkt  naar hoe lang kabinetten sinds 1945 hebben gezeten…..

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp1x03/kabinetten_1945_heden

als ik naar de jaartallen kijk zie ik minder kabinetten die de hele rit hebben uitgezeten dan kabinetten die gevallen zijn…

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_de_Tweede_Wereldoorlog

Om recent nog maar eens te noemen: alle 4 de kabinetten van Balkenende zijn gevallen tussen 2002 en 2010, daarvoor ook Kok 2 in 2002.

Rutte 2 was het langstzittende kabinet sinds de 2e wereldoorlog en ja, die andere Rutte kabinetten zijn allemaal gevallen.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2021/01/zesde-keer-val-kabinet-sinds-begin-van-de-eeuw/

Ik denk dat het ook best moeilijk is om met (steeds) meer partijen een kabinet te vormen. Er kunnen dan ook sneller verschillen zijn in opvattingen en is er dus ook sneller kans dat het op één of ander onderwerp mis kan gaan en ja, je kunt en wilt misschien allemaal wel wat water bij de wijn doen, maar er zijn grenzen.

 

Opvallend vind ik dat iedereen (nou ja, niet iedereen, maar wel veel partijen)  nu om het hardst schreeuwen wie nu schuldig is aan die breuk….vooral die Atje Kuiken, ik ben geen fan van haar en haar partij...ik ben wel voor een eerlijke(re)  verdeling tussen arm en rijk om het maar simpel te zeggen, maar dat moet ook ergens van betaald worden. Dus geld verdienen als land is ook belangrijk.

Het is al te makkelijk om iedereen meer geld te beloven en daarvoor het geld dat andere kabinetten, zoals de kabinetten Rutte heeft verdiend, te gebruiken en daarna weer een gigantisch oplopende staatsschuld te veroorzaken door door (ja, dat hoort er 2 x te staan) te gaan met geld uitgeven dat we als land niet hebben en daar hebben sommige linkse partijen wel een handje van….en het dan weer aan een volgende kabinet over te laten, hoe we die staatsschuld weer weg gewerkt krijgen… en dat kabinet heeft geen geld om 'leuke’ dingen te doen voor de mensen.

Iedereen wil wel Sinterklaas spelen, vooral door de cadeautjes te betalen met geld dat verdient is door andere kabinetten.

 

Ik weet dat het (allemaal) kort door de bocht is wat ik zeg en dat er een heleboel kritiek op gegeven kan (en mag natuurlijk ook) worden (ik ga me nu indekken, want ik wil geen ruzie met jullie allemaal 😁).

Ik wil maar zeggen, dat als het makkelijk was, dan kon iedereen het. De beste stuurlui staan altijd aan wal en ik vind dat Rutte het over het algemeen, binnen wat mogelijk was, niet heel slecht gedaan heeft. Natuurlijk zijn er dingen niet goed gegaan, maar om nou te zeggen dat alles altijd fout is gegaan, is ook weer niet eerlijk.

 

Verder heb ik er niet echt verstand van en iedereen heeft recht op hun eigen mening en dat is ook goed. Maar, iedereen moet ook begrijpen dat je niet alleen maar je eigen zin kunt doen, dus je moet altijd overleggen of je moet liever in een land wonen waar één iemand alles bepaald...nou nee, ik iig niet.

Ik weet het ook niet precies, maar alle kabinetten maken ook afspraken met andere landen en Europa en weet ik veel met wie allemaal en dat spreek je vaak ook af voor jaren en niet zo van voor een weekje, dus nieuwe kabinetten willen dingen misschien wel anders (en of het beter is, idk, maar dat hoop ik dan) maar tussen willen en kunnen zit een groot verschil en een hoop tijd, dus simpel is het niet.

 

Nou ja, onhandig is de val van een kabinet wel, omdat een demissionair kabinet alleen maar ‘minder belangrijke beslissingen' mag nemen. Een heleboel dingen staan nu even ‘stil', soort van en alle dingen waar nu net over onderhandeld is, maar nog net geen definitieve beslissing over genomen is, moeten eigenlijk strakjes weer opnieuw, want er komen (waarschijnlijk) nieuwe verkiezingen en dan moet er gekeken worden wie met wie wil en kan en dan moet er overnieuw onderhandeld worden, want iedereen wil toch zo veel mogelijk van eigen zijn standpunten uit kunnen voeren in een nieuw kabinet.

 

Ok, en nu jullie weer 😉

 

Ik zou het trouwens niet precies weten welke partij ik zou stemmen...ik heb nog 3 jaar om daar over na te denken….dus pas over een paar verkiezingen 😂 of iig die ene van komend najaar.

Ik heb nog nooit zoveel geschreven over politiek volgens mij...

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

PS als je wilt weten waar kabinetten in het verleden allemaal door gevallen zijn:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinetscrisis

 

Reputatie 7
Badge +17

Tja, daar kan ik vrij kort over zijn. Ik vind daar precies helemaal niks van want het interesseert me echt totaal niet.

 

Persoonlijk vind ik ook dat iedereen echt dom is geworden, niemand denkt meer echt zelf na, want alles wat op sociale media staat is waar.  De wereld gaat achteruit, en er komen steeds meer crisissen, het is schrikbarend en zorgwekkend.

Mee eens (niet dat ik mezelf per se heel slim vind hoor). En bedenk dat al dat soort figuren stemrecht hebben...

 

Badge

leuk

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 2: ga respectvol met elkaar om. 

 

Hey,

Ik vind er niks van, ik hoorde het letterlijk net van opa en oma en toen kwam ik ook nog effe dit topic tegen. Dus heb er geen mening over. Maar di’s toch de 2e keer dat het kabinet valt? (bedoel in korte tijd...)

Aju!

Reputatie 6

 Persoonlijk vind ik ook dat iedereen echt dom is geworden, niemand denkt meer echt zelf na, want alles wat op sociale media staat is waar.  De wereld gaat achteruit, en er komen steeds meer crisissen, het is schrikbarend en zorgwekkend.

 

En het kabinet valt steeds vaker, niks nieuws, het is irritant en onhandig, maar ja het is maar zo, het moest ooit gebeuren, beter nu dan over 50 jaar.

-OnlyMe

Klopt, de eerste zin(nen) tot aan: "het is schrikbarend en zorgwekkend", klopt zo explosief erg, ik durf dat zelf nooit te zeggen, tegenwoordig is dat: "racistisch, egoïstisch, zo slecht als je dat zegt", en weet ik veel wat nog meer.  Dus dan zeg ik tegenwoordig maar weinig.

Het kabinet is steeds slechter en slechter geworden, de laatste jaren dan. Maar sinds corona wordt je gezicht volgegooid met de politiek, eerst, daarvoor ten minste, was dat niet zo volgens mij...

Reputatie 7
Badge +4

Ja ik was zelf meer een beetje verbaast omdat Rutte al mijn hele leven premier is 

Maar dat van (sommige) jullie natuurlijk niet

 

Greetz Tinker.fan

Reageer