Vraag

Hertogdom Limburg

  • 15 April 2022
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 1
Badge

We hebben Nederlands Limburg en Belgisch Limburg maar in de 15de eeuw waren ze samen een apart land namelijk Hertogdom Limburg.

Wat zou er gebeuren als deze 2 nu provincies het idee krijgen om zich te gaan afscheiden van Nederland en Belgie en weer samen gaan als apart land en zich weer  Hertogdom Limburg gaan noemen,  wat zou er dan gaan gebeuren zou er dan oorlog gaan komen?

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik persoonlijk denk dat het allemaal gezeik zou opleveren. Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben.

Wilhelmavemela.

Reputatie 5
Badge +1

hoi,

natuurlijk is er een kans, maar die kans is even klein dan dat ik over vijf seconde het loodje leg. Stel, het zou gebeuren dan zou het eerst jaren duren voordat dat eindelijk gebeurd, en dan zitten ze ook nog met de Europese Unie, de VN en misschien nog wel met de NAVO. Persoonlijk denk ik dat dat nooit zou gebeuren en ik denk dat héél veel mensen zo denken. Kortom, ik zou me er niet zorgen om maken.

hoop dat dit je wat geholpen hebt

groetjes, Purple

Reputatie 5
Badge +1

En er staat ook in de Belgische wet dat België of delen ervan nooit meer bij Nederland mogen horen, dat komt doordat België van 1815 tot 1830 bij het Koningrijk der Nederlanden hoorde. 

Reageer