Skip to main content

hebben je oudershet recht om je naakt te zien, of alleen met jouw toestemming, vanaf 12 jaar oud dan he! moeten ze dan eerst tpestemming hebben van jou? en als het niet mag en ze doen het toch,  mag je dan aangifte doen, alleen omdat je ouders je naakt hebben gezien ofzo? want mijn moeder zie ik bijna nooit maar altijd als ik daar douche wil ze me afdrogen😷 en dan ziet ze me naakt, maar ik wil dat dus echt niet, want sinds ik haar heb gezien, heb ik ook schaamhaar gekregen enzo, en ik heb niet eens een band met haar. dus ja…. zou wel raar vinden als t mag...

Heyy,

Je hebt natuurlijk gewoon recht op privacy en het is begrijpelijk dat je nu je begint te puberen liever niet hebt dat je moeder je bloot ziet, maar hier aangifte lijkt mij wat ver gaan. Je kan dit eens met je moeder bespreken ze begrijpt het vast wel en dan houdt ze er vast wel rekening mee!

Liefs, ItsJustMe :)


Ik weet niet of ze daar een 'recht' op hebben maar je kunt wel zeggen: Als het met rechten moet, dan is er dus dwang en dan voel jij je niet fijn en veilig.

En dan is het al niet OK.

Ik denk eigenlijk dat zij dat recht niet hebben.  Het is nergens voor nodig voor een volwassene om jou af te drogen (dat kun je zelf) of naakt te zien (waarom???). Als jij het niet fijn vindt, is dat genoeg reden voor een 'nee'.

Doe de deur op slot of douche daar niet meer tot ze normaal doet.


Zoals @ItsJustMe zegt zou ik idd het met je moeder bespreken. Ik neem aan dat je jezelf gewoon kan afdrogen? 

Groetjes mij @Anoniemxv 


haha, ja hoor, dat kan ik inmiddels wel


haha, ja hoor, dat kan ik inmiddels wel

Dan zou ik gewoon tegen haar zeggen dat je het zelf wilt doen. Als puber wil je ook wel wat privacy hebben

Groetjes mij @Anoniemxv 


Lieve QueenMe01xx

Ik snap je best. Mijn ouders mogen ook nooit binnenkomen als ik douche, afdroog, aankleed. In de avond als ik mn pyama aan wil doen, zeg ik ook gwn: “Hey pap, ga aub uit mijn kamer.” Toen ik klein was, maakte het me geen enkele reet uit, maar nu je wat ouder word, raak je er bewuster van.

 

Xx 

 


Reageer