Hoii ik ben vandaag opgepakt voor diefstal…
eff info: ik ben 14 en k was met een vriendin In een winkel en we hadden iets gestolen en werden toen betrapt door camera beelden.
Onze ouders waren ook ingelicht door de politie. Ze waren echt in shock en m’n vader moest huilen op het politiebureau. Hier kon ik niet tegen, heb hem nooit zien huilen al helemaal niet om mij… Ik moest ook huilen trouwens. Mijn moeder denkt dat mijn vriendin mij heeft gedwongen om te stelen maar dat is niet zo we wilde het allebei. Ze wil eigelijk niet meer dat ik nog met haar praat maar ze weet ook wel dat ze dat niet kan maken.
ook halen m’n ouders opeens oude dingen/discussies naarboven die hier niks mee temaken hebben.
Gelukkig geloven ze me wel dat ik dit niet nog een keer ga doen, ga ik ook niet doen natuurlijk. (Als k een 2e keer iets strafbaars doe krijg ik geen waarschuwing en jaarverbod meer, maar een strafblad en een taakstraf)
wat ik hiermee wilde duidelijk maken is:
Ga niet stelen.uit het is het niet waard. Je wordt sws een keer in je leven gesnapt en dan ben je echt zwaar delul!! Als je pech hebt en volgens mij 16+ bent krijg je gelijk een strafblad en/of een taakstraf/boete €150.
en dan nog het ergste: je ouders. Gewoon helemaal kut
Ik hoor nog graag jullie tea over diefstal en politie enz dus laat maar wetenn
groetjes Evi