Mijn ouders vinden dat ze altijd moeten weten wat ik in mijn telefoon doe, maar dat ik vind ik heel irritant. Ik ben 16 en heb recht op privacy. Ik moest zelfs mn code van mijn telefoon vertellen, maar dat wilde ik niet en toen werd mijn telefoon afgepakt terwijl ik het ook nodig heb voor school. Mijn ging zelfs in een winkel waar ze telefoons simlockvrij kunnen maken en heeft 10 euro betaalt om mijn telefoon te controleren. Ik vind dat wel echt ver gaan en heb gezegd dat het privacyschending is en dat ik recht heb op privacy. Alleen hij heeft in zijn hoofd dat ouders moeten weten wat hun kinderen doen op social media, omdat het op school werd vertelt. Maar je kan het toch ook vragen of heb ik het verkeerd?
Maar nu krijg ik mijn telefoon niet meer terug. Ik heb dat tegen mijn mentor vertelt en tegen schoolmaatschappelijk werk. Op dit moment heb ik veel groeps/duo opdrachten waar COMMUNICATIE voor nodig is en ik ook geen zin in gezeik van ‘waarom reageer je niet op mn appjes?’ of ‘ik heb je 100x gebeld maar je neemt niet op’. En dan is het mijn schuld dat mijn groepje een onvoldoende heeft (niet eens mijn schuld het is de schuld van mijn vader) en dan krijg ik thuis ineens ‘hoe kan je onvoldoende halen?!’
Ik vind dat ouders moeten weten dat ik mijn telefoon nodig heb en dat ik recht heb op privacy. Ik vind ook dat mijn mentor met mn ouders moet praten over telefoon en privacy, maar tegelijkertijd heb ik het liever niet dat mn ouders in gesprek gaan met mijn mentor want dan denken ze dat ik dingen van thuis aan school heb vertelt.