Skip to main content
Vraag

Fatbikes

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+3

Hoi! 

Ik vroeg me af wat jullie mening is over fatbikes? Welke regels moeten er komen/weggaan? Heb je een fatbike? Waarom wel/niet?

Ik vroeg me dit af om dat er natuurlijk steeds meer van zijn en ik ben wel benieuwd naar de mening hierover onder onze Forum toppers!

Liefs,

Nieuwschierig Aapje.

Haud machina ego sum
Forum|alt.badge.img

Ik vind dat die dingen er erg dom uit zien , erg gevaarlijk zijn en helemaal onnodig zijn.  Ook hoe komen deze kinderen aan hun fatbikes? Betalen hun ouders ervoor?

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 13 januari 2025

Alle elektrische fietsen zijn in mijn ogen gewoon gemotoriseerde voertuigen.

Dus, zo snel mogelijk een rijbewijs en helm op

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+3

@Ego sum haud machina - Precies! Hoe komen die kinderen eraan?! 

@Iemand_00 Jup, maar ik denk niet dat het lukt om ook e-bikes achter een rijbewijs te vergrendelen, en technisch gezien is een fatbike een e-bike. Alleen zit het probleem hem in dat mensen hem opvoeren en dat hij meer massa heeft. Helmplicht lijkt me wel slim.

b0bbie_4x
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • 13 januari 2025

Hoi,

zelf vind ik fatbikes echt heel lelijk en onnodig. Ik snap serieus niet waarom er kinderen zijn die zo’n ding willen hebben. Omdat het cool is ofzo? Maar ik vind dat helemaal niet, je ziet er echt heel erg dom en lui uit op zo’n ding. Ik snap het idee maar neem dan gewoon een elektrische fiets, werkt gewoon hetzelfde en is ook minder gevaarlijk. Maarja das mijn mening 

groettttjes

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 17 januari 2025

nieuwschierig_aapje :

@Iemand_00 Jup, maar ik denk niet dat het lukt om ook e-bikes achter een rijbewijs te vergrendelen, en technisch gezien is een fatbike een e-bike. Alleen zit het probleem hem in dat mensen hem opvoeren en dat hij meer massa heeft. Helmplicht lijkt me wel slim.

Hoi ik heb geleerd hoe je zelfs een elektrische fiets kan opvoeren 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 17 januari 2025
nieuwschierig_aapje :

Het is heel makkelijk Je doet een magneet onder de motor (werkt niet bij elk

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+11

Hoi ​@nieuwschierig_aapje,

Ik vind de fatbikes zelf niet echt een probleem maar de mensen erop wel.

Als je je fatbike niet opvoert en normaal rijdt ermee vind ik het prima maar dat gebeurt meestal niet.

Ik vind gewoon helmplicht en misschien rijbewijs en 14+ of 16+

Groetjes  Monkeyboy08

Lent123
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 2 februari 2025

Als ik 1 ding mag noemen waar ik echt niet tegen kan. Zijn het wel Mensen die die dingen opvoeren. Van mij mogen de regels nog strenger. Ik vind dat de leeftijd van 14 naar 18 moet gaan. Helmplicht als je betrapt word gelijk innemen. NIET harder dan 25!!! Dat begrijpen mensen niet. Zo als je kan zien aan m’n text ben ik een Echte FatBike hater. 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+3

Bedankt voor jullie reacties.

Jammer genoeg heeft de minister gezegd dat er geen strengere regels komen :(

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen