Skip to main content
Vraag

Docenten Telefoon verbod

  • 15 August 2024
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Jaja… telefoon verbod. Eerst deed ik altijd netjes telefoon in kluis toen dat moest, maar nu boeit het mij niet echt meer. 
Ik heb wat vragen:

  • Mogen docenten je er uit sturen als ze alleen denken dat je een telefoon bij je hebt
  • Mogen ze je dwingen om je tas te laten doorzoeken en anders wordt je er uit gestuurd
  • Mag je liegen tegen docenten

Hoi @LikeABanana,

Toevallig heeft @Monkeyboy08 gisteren ook over dit onderwerp iets geplaatst. Er staat ook een reactie van mij in. Ik heb namelijk ook een verbod op school. 

Hier het topic:

 

Hier de antwoorden op je vraagjes:

  • Mogen docenten je er uit sturen als ze alleen denken dat je een telefoon bij je hebt

Dat ligt aan jou school. Op mijn school doen ze het iig wel.

  • Mogen ze je dwingen om je tas te laten doorzoeken en anders wordt je er uit gestuurd

Dat mogen ze doen ja.

  • Mag je liegen tegen docenten

Mijn advies is om het niet te doen. Maar dat moet je zelf weten. Het is iig geen goed idee.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Liefs @NoahLovesYou 


Hoi @LikeABanana,

Mogen docenten je er uit sturen als ze alleen denken dat je een telefoon bij je hebt

Denk het wel, maar vind wel dat ze die eerst moeten zien voordat je iemand zomaar eruit stuurt

Mogen ze je dwingen om je tas te laten doorzoeken en anders wordt je er uit gestuurd

Ja dat mag

Mag je liegen tegen docenten

Tja, je mag liegen maar het is niet altijd verstandig.

Groetjes, Monkeyboy08


  1. Een docent mag je er altijd uit sturen als hij/zij daar een reden voor denkt te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat je er uit wordt gestuurd enkel en alleen op verdenking van een telefoon bij je hebben.
  2. Voor zover ik het weet mag dat zolang het duidelijk in de schoolregels staat vermeld.
  3. Je kan het proberen maar als het uitkomt zijn daar wel consequenties aan verbonden natuurlijk.

Ik snap dat het telefoonverbod kut is maar het is er nou eenmaal en het gaat ook niet meer verdwijnen. School is verplicht het verbod te handhaven. Als het verbod jou niet boeit en je negeert het moet je ook de consequenties aanvaarden als je betrapt wordt.


Dit is bij mij:

1: Ik denk dat ze eerst eventjes vragen of je je telefoon bij je hebt. Zo ja, kan je hem er nog inleveren als je het was vergeten. Maar dat is begin van het jaar. Later in het jaar geld dat niet meer. Dan word je er uitgestuurd.

2: volgensmij mogen ze niet je tas doorzoeken bij mijn school

3: je kan altijd liegen. Maar het is niet zo verstandig 

Groetjes mij @anoniemxv


Reageer