democratisch-communistische samenleving?

  • 2 December 2011
  • 32 reacties
  • 2639 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wat vinden jullie daar nou van?
Dat het communisme en de democratie gemixt worden om één geheel te maken.

Details:
Iedereen heeft dezelfde rechten.
Iedereen heeft stemrecht, jong en oud.
Werken is verplicht, als je niet werkt moet je het land uit.
Immigranten worden maar in kleine getale toegelaten. Maximaal 15 per 6 maanden, die ook werk zullen gaan zoeken. Mits ze geen werk hebben gevonden binnen 6 maanden, moeten ze terug.
Iedereen krijgt hetzelfde loon en heeft dezelfde maatschappelijke status.
Voedsel word in beperkte mate gratis uitgedeeld aan elk woon-adres. Tekorten zullen zelf bijgekocht moeten worden.
School is verplicht tot het 16e levensjaar en is helemaal gratis.


Wat vinden jullie hiervan?

32 reacties

Wat vinden jullie daar nou van?
Dat het communisme en de democratie gemixt worden om één geheel te maken.

Details:
Iedereen heeft dezelfde rechten.
Iedereen heeft stemrecht, jong en oud.
Werken is verplicht, als je niet werkt moet je het land uit.

Immigranten worden maar in kleine getale toegelaten. Maximaal 15 per 6 maanden, die ook werk zullen gaan zoeken. Mits ze geen werk hebben gevonden binnen 6 maanden, moeten ze terug.
Iedereen krijgt hetzelfde loon en heeft dezelfde maatschappelijke status.

Voedsel word in beperkte mate gratis uitgedeeld aan elk woon-adres. Tekorten zullen zelf bijgekocht moeten worden.
School is verplicht tot het 16e levensjaar en is helemaal gratis.


Wat vinden jullie hiervan?


Dat is het probleem wat ik zie. Als iedereen dezelfde status bezit & ook dezelfde loon krijgt waarom zou iemand dan de moeite nemen om bijvoorbeeld een studie te volgen tot advocaat of arts terwijl je net zo goed auto-monteur of iets dergelijks zou kunnen worden? Je verdient immers toch hetzelfde en bovendien ben je heel wat minder tijd kwijt aan studeren. 
dat lukt nooit man
haha nerd            
communisme heeft nog nooit gewerkt.
wat jij heb is meer een extreem linkse democratie
en dat is allebij een drama / communisme heeft nog nooit gewerkt miss cuba voor de rest niet )
iemand die chirurg hoeft niet evenveel ter vedienen als een kassaverkoopster onlogisch.
kinderen stemmen :s
je hebt een goede rechtse democratie nodig /VVD/
Ik ben het niet met alles eens:
Iedereen heeft dezelfde rechten.Nou, ik betwijfel het wel..
Iedereen heeft stemrecht, jong en oud. Hierbij vind ik: Vanaf je 12e. Je wilt toch niet dat BIJV. de VVD met lolly's 7-jarigen gaat omkopen?
Werken is verplicht, als je niet werkt moet je het land uit. Dit geldt alleen voor buitenlanders vind ik. Ik ken genoeg buitenlanders (SURINAMERS) die hier al 20 jaar zitten, en nog nooit zelfs werk hebben gezocht, omdat het 'arme' Surinamers zijn pfff. Ik vind wel dat je 9 maanden uitkering mag krijgen. Mijn buurvrouw heeft (volgens mij!) 10 kinderen, en geen een van de ouders werkt, i.v.m. dat ze genoeg kinderbijslag krijgen!
Immigranten worden maar in kleine getale toegelaten. Maximaal 15 per 6 maanden, die ook werk zullen gaan zoeken. Mits ze geen werk hebben gevonden  binnen 6 maanden, moeten ze terug. Ik vind dat ze onbeperkte aantal binnen kunnen laten, zodra ze maar werken.
Iedereen krijgt hetzelfde loon en heeft dezelfde maatschappelijke status.[b]Ja daag. Ik ben de slimste van de klas, en waarom zou ik dan moeite gaan doen om VWO+ te gaan doen, als k net zo goed naar VMBO kan gaan!?
Voedsel word in beperkte mate gratis uitgedeeld aan elk woon-adres. Tekorten zullen zelf bijgekocht moeten worden. Nouu, hier ben ik het ook niet mee eens hoor. Mijn vriendin eet per dag een hele brood, dus wat zou die moeten?
School is verplicht tot het 16e levensjaar en is helemaal gratis. Hier ben ik het 100% mee eens.
Ik ben een anarchist, communist en fascist en ik geloof dat de wereld beter af is zonder democratie en dat niet alles uit het communisme even praktisch is. In plaats van een rechtsstaat waarin alles van onderaan wordt gevormd moeten we juist uitgaan van een machtstaat waarin gezag van bovenaan wordt opgelegd. De staat is geen verzameling van individuen, maar een zelfstandig organisme van een hogere orde. Iedereen, als groep en individu heeft bezittingen en functies, maar afzonderlijk geen levensvatbaarheid. Slechts de elite is instaat om inzicht te geven aan de superieure doeleinden van de staat te werven.
Op moord, serieverkrachting, landverraad en terrorisme staat de doodstraf of levenslang.
Softdrugs zijn legaal voor iedereen boven de 18. Harddrugs worden ten strengste verboden.
Er is een dienstplicht van 3 jaar vanaf je 18e. Een leerplicht van 6 tot 18 jaar. Vervolgopleiding ( universiteit, hogeschool en mbo) zijn voor de top presteerders en mensen die het kunnen betalen zodat alleen het echte talent het kan maken in deze wereld.
Op de middelbare school krijgt iedereen vanaf diens 12e schietoefeningen. Onderwijs is gratis, openbaar en niet religieus.
Geweld wordt niet afgekeurd maar omarmd als menselijk instinct.
Nationalisering van de wapenindustrie.
Afschaffing van de eerste en tweede kamer.
Vorming van een raad van deskundigen op arbeid, economie, volksgezondheid, communicatie etc.
Proggresieve belasting op kapitaal (gedeeltelijke onteiniging)
" alles in de staat, niets tegen de staat, niets buiten de staat."
Reputatie 1
Badge

ben ik hiermee eens:

 

Iedereen heeft dezelfde rechten. ja
Iedereen heeft stemrecht, jong en oud. ja
Werken is verplicht, als je niet werkt moet je het land uit. nee, absoluut niet
Immigranten worden maar in kleine getale toegelaten. Maximaal 15 per 6 maanden, die ook werk zullen gaan zoeken. Mits ze geen werk hebben gevonden binnen 6 maanden, moeten ze terug. nee
Iedereen krijgt hetzelfde loon en heeft dezelfde maatschappelijke status. ja
Voedsel word in beperkte mate gratis uitgedeeld aan elk woon-adres. Tekorten zullen zelf bijgekocht moeten worden. ja
School is verplicht tot het 16e levensjaar en is helemaal gratis. gratis ja, maar ik vind tot de 12e jaar verplicht en niet 16e

Reageer