Skip to main content

Defensie

• September 24, 2025
  • 12 reacties
  • 87 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Zijn er hier mensen die net als ik bij defensie willen? Zo ja, waarom?

12 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • September 25, 2025

Ik.  Ik wil graag piloot wordenvan een F35 of een Apache.  Of officier bij Luchtmobiel.  In ieder geval iets actiefs.

Ik vind het stoer en de actie en afwisseling trekken mij.  Ik ben sportief en sociaal dus ik denk dat Defensie mij wel ligt.  In een bedrijf werken en alleen bezig zijn met geld verdienen lijkt me niks, ik wil iets doen waarvan ik denk dat het ook wat bijdraagt aan de maatschgappij. En ook vind ik dat we met z’n allen best een inspanning kunnen leveren om onszelf te verdedigen (dat hoeft natuurlijk niet per sé bij Defensie, er zijn genoeg mogelijkheden om vrijwillig of professioneel bij te dragen).  

Anomiempjeje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 25, 2025

Ja ik heeeel graag.

Ik ben alleen bang dat ik het fysiek niet haal want ik heb astma. T

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 25, 2025

Hoi, ik wil het zeker ook. Als ik hardop mag filosoferen.....Ik heb door mijn woonsituatie aan het water en veel belevenissen bij de (water)scouting een liefde voor varen en actief zijn op en rond het water in me zitten. En ik ben ook sportief, doe ook sinds mijn 9e karate, fiets heel veel en houd van lange, primitieve hikes en van de "traditionele " scouting activiteiten ook. Liefst met zo min mogelijk spullen de natuur in is zo vet om te doen. Afgelopen zomer nog in een middelgebergte een 3 daagse gelopen waarbij je alleen een paar hulpmiddelen bij je mocht hebben zoals een kompas en een Zwitsers zakmes. Geweldig. In je korte broek door een rivier waden en over rotsen klimmen en eten uit het bos was top. Dus dat gedeelte vind ik al aansprekend. En ook een stukje ceremonie, zoals 4 mei erewacht en zulke dingen. Samenwerking , teamwork, ervoor gaan. Ik kan ook goed luisteren en opvolgen maar ook initiatieven nemen. Inmiddels ben ik ook assistent leiding enzo. Maar goed, ook het maatschappelijke en het opkomen voor wat we hebben opgebouwd is eig het belangrijkste. We hebben zelf niet door hoe ontzettend goed we het hebben als Europeaan in vergelijking met heel veel andere gebieden. Zelf ga ik wel de biologische boerderij overnemen van mijn ouders dus defensie als definitieve werkgever gaat niet kunnen. Wel bv voor een periode en dan reservist bij de marine zou dan mijn droompje zijn (nog bedankt ​@Diana  dat je mij daarop wees! 😉).  Dus lang verhaal kort ja dat zou ik zeker willen! 😊

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 25, 2025

Heel tof allemaal😍

Zelf zou ik graag f-35 piloot worden of iets bij de landmacht. Het allergaafst lijkt me om uiteindelijk bij NLMARSOF te gaan, maar omdat er nog nooit een vrouwelijke marinier is geweest schat ik die kans vrij laag. 

De afwisseling en de activiteit trekt me. Ik ben sportief, kan niet stilzitten en ik houd van afwisseling. Ik vind het ook mooi dat je tegelijk iets bijdraagt aan de maatschappij.

• September 25, 2025

Als het moet zal ik gaan.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Nee dit trekt me niet aan.

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 26, 2025

Nee niks voor mij 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • September 28, 2025

Hoi hoi, 

Is denk ik niks voor mij, ik krijg snel last van mijn lichaam en nog een paar andere dingen, wel vind ik het prachtig werk. (Dus niet het vernietigen van een heel land en al het natuur enzo)

Ik ga later zeker veel doneren, maar ik wil gewoon een lekker rustig leventje in Zwitserland bij de Alpen. Dat lijkt me een top leven. Genoeg geld hebben zodat ik niet meer hoef te werken, de wereld rondreizen en gewoon genieten van het leven. 

Groetjes Lupus 

Tover01
Forum|alt.badge.img+17
  • Ster
  • September 28, 2025

Hey! Ik heb in een vergelijkbare topic ja gezegd en nu ook weer 😉. Zou het zeker doen en eig bijna met dezelfde motieven als ​@Tartan15 ook vanuit wat ik o.a. bij Scouting leer aan skills. En ook part time naast een baan, maar dan met het doel landmacht, Natres.  Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Zelf zou ik graag f-35 piloot worden of iets bij de landmacht. Het allergaafst lijkt me om uiteindelijk bij NLMARSOF te gaan, maar omdat er nog nooit een vrouwelijke marinier is geweest schat ik die kans vrij laag. 

De afwisseling en de activiteit trekt me. Ik ben sportief, kan niet stilzitten en ik houd van afwisseling. Ik vind het ook mooi dat je tegelijk iets bijdraagt aan de maatschappij.

Het is echt vet dat je zo’n duidelijk doel voor ogen hebt en precies weet wat je leuk vindt. F-35 piloot zijn klinkt mega spannend en bij de landmacht of NLMARSOF werken is ook echt een avontuur. 💪 En weet je, ook al is er nog nooit een vrouwelijke marinier geweest, dat betekent niet dat jij het niet kan! Misschien ben jij wel de eerste. 😎 Blijf sporten, actief zijn en jezelf uitdagen, dat helpt echt om je droom waar te maken. Het klinkt alsof je er helemaal klaar voor bent! 

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+10
  • Topper
  • October 2, 2025

NEE echt dat is niks voor mij

Leuk dat jij dat al weet ​@Paardenfan123 

Xxx Yusa

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • October 3, 2025

Zijn er hier mensen die net als ik bij defensie willen? Zo ja, waarom?

Hoi!

Ik denk er de laatste tijd eigenlijk best wel vaak over na, het lijkt me namelijk heel leuk om het dienjaar te doen, maar echt bij defensie werken zou ik alleen aan de kant van de marechaussee of de marine, de landmacht of luchtmacht spreekt mij persoonlijk niet zoveel aan. Mede door het aanraden van scouting heb ik laatst 3 proeflessen gedaan en denk ik er over na om me in te schrijven 😀

gr Smokey