Vraag

Boete en halt voor 25 keer te laat op school komen

  • 15 August 2022
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo allemaal 👋

 

Ik ben dit schooljaar zeker 25 keer te laat gekomen alleen ik vroeg mij af of ik onder de boeite en onder halt uit kan komen vanwege deze reden die hieronder staat.

 

Ook wilde ik even vragen of je 1 of 2  begleiders mee mag nemen die het gesprek voor jauw kunnen voeren in de rechtzaal? 

Dit vraag ik namelijk omdat ik autisme heb en dit niet zelf kan aangezien ik moeite heb met praten in een nieuwe omgeving met nieuwe mensen.

 

Maar nu de reden waarom ik vind dat ik niet een boeite en naar halt hoor te gaan

 

Ik heb 2 begleiders die mij helpen om op tijd te komen. 1 van de 2 komt bij mij thuis om elke week te bespreken waarom ik te laat ben en hoe ik dat kan voorkomen. En die andere begleider komt op school en helpt mij op school ook had hij gezegd dat als ik nog 1 keer te laat kom ik 30 minuten moest nablijven en als ik meer dan 5 min te laat zou komen moest ik een 2 uur nakomen. Het probleem is dat dat niet helpt want ik kwam nog steeds te laat ondanks ik 2 uur moet nablijven. Dus dan kan je wel stellen dat ik me best heb gedaan om op tijd op  school te komen. Ik weet ook niet wat ik nog voor andere stappen had kunnen ondernemen. 


2 reacties

Nee dat denk ik niet.  Zij zullen zeggen,  zelfs als mensen zoveel helpen kan er niet op tijd gekomen worden.  Het is tijd voor andere stappen. 

Reputatie 4
Badge +3

Je kan geen boete krijgen wel kan de schoolambtenaar je komen opzoeken endie kan je ouders een boete beleggen ook kan je van school getrapt worden

Reageer