Skip to main content

Bang voor toekomst vrouwenrechten.

• April 20, 2026
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Anoniemetrien
Forum|alt.badge.img

Ik heb net weer liggen overthinken en ben even tot een conclusie gekomen over mijn en zo veel andere meisjes hun rechten.

Ik zie dus de laatste tijd op Tiktok echt veel van die ‘trad wives’ of ‘house wives’ en was wel curieus wat dat nu was, die waren zo brood enzo aan het maken. Ik keek in die comments, heel de tijd van “ja omg ik haat werken” en zo “ja echt ik wil gwn thuis blijven en brood bakken” of “oh ik wou echt een housewive in the 50s zijn”. En ik dacht al van oke dan, als jij je dat wilt doen shure waarom niet.

Maar er zijn dus echt erge dingen gebeurd in zo de jaren vijftig rond huisvrouwen en het concept van vrouw aan de haard. Ik heb gehoord over erge dingen, maar kijk dus veel meisjes willen dat terug. HUH? Das vooral in Amerika, en dus ja hoop dat het niet naar hier komt want ben echt BANG nu.

X anoniemetrien

1 reactie

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 21, 2026

Waarom zou je dat bang maken?  Als vrouwen thuis willen blijven, is dat hun eigen keuze.  De maatschappij verplicht dat niet, integendeel: iedereen wordt net aangemoedigd om zo lag mogelijk betaald werk te doen.

Er zijn nu meer hoog opgeleide vrouwen dan mannen en vrouwen kunnen overal aan de slag.  Ook in culturele groepen waar meisjes traditioneel achtergesteld werden, krijgen meisjes nu de kans om te studeren (en ze doen het daarbij beter dan hun broers) - en dus zie je hen steeds meer in verantwoordelijke functies.

Er is natuurlijk een groep (vooral jonge) mannen die hun status als hoofd van het gezin en kostwinner bedreigd zien en die proberen dat dan goed te maken met onnozele machopraat en -gedrag.  Niet te veel aandacht aan besteden: hun invloed beperkt zich tot hun eigen kringetje.

Dus, sis: geen angst, wij hebben nog nooit zoveel rechten gehad en niemand wil ze ons weer afpakken!