Vraag

aangehouden als 12 jarige

  • 21 July 2022
  • 7 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben erg bang heb al 4 paniekaanvallen gehad en ik zweet enorm ik wil even uitleggen waarom. Mijn beste vriendin woont drie kwartier van mij vandaan en we hadden voor een keer het idee om te bellen tijdens te fietsen zodat ik me niet hoefde te vervelen. Ik kon haar niet verstaan dus ik hield mijn telefoon bij mijn oor. Opeens stond een politie auto achter me en ik stond stil en legde meteen mijn telefoon in mijn mandje. Ik moest mijn achternaam, naam, en geboorte datum opgeven en ze vroegen om mijn id maar die heb ik niet mee als 12 jarige dus ik moest de gegevens zelf vertellen. Daarna mompelde ze over een boete van 100€ maar ik heb geen brief meegekregen. Ik ben heel erg bang nu dat ik een boete krijg en dat mijn vader word ontslagen want ik heb zijn achternaam en hij is jurist en werkt ook 1/10 de bij de politie en rijksoverheid. En ik ben nu echt mega bang want ik ben nog maar 12. Ik heb na de gegevens gezegd dat het me heel erg speet. Maar ben echt bang. Heeft iemand er verstand van en kan ik een boete krijgen? Heel veel liefs 


7 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Iemand?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @S_is_anoniem 

In de vakantie kunnen reacties soms lang op zich laten wachten, maar nu on topic.

Die boete is persoonlijk en op voor en achternaam dus je vader heeft hier alleen nadeel van als hij en dezelfde voornaam en dezelfde geboortedatum heeft. Overigens is dat alleen fijn voor het behouden van je vaders werk, maar zijn reactie kan ik niet veranderen dus als ik je een tip mag geven: vertel het hem voordat de boete daadwerkelijk binnenkomt, want de reactie van iemand die er later achterkomt is vervelender. Als jurist kan hij je ook uitleggen wat de gevolgen zijn voor je verdere toekomst en dat je de volgende keer beter geen telefoon in je hand kunt houden tijdens het fietsen. 

Groetjes DaVinci 

Reputatie 1

Ja, jij kunt een boete krijgen. Maarrrr… omdat jij nog 12 jaar bent gaat deze automatisch naar je ouders en zul jij er geen last van hebben. (ook qua strafblad niet)

Voor je vader en zijn baan heeft het ook geen consequenties want hij heeft de overtreding nou eenmaal niet begaan.

Ik zou het snel met je vader bespreken. Hij is jurist en zal het waarschijnlijk beter kunnen uitleggen dan een random persoon op het internet. En ik gok zomaar dat hij het fijner vind als jij hem alvast waarschuwt dat er een bekeuring aankomt dan dat hij er zelf achter komt… 

Hopelijk heb je nu ook geleerd om niet met een telefoon in je hand te fietsen :)

 

Suc6!

Stoeptegel

 

Reputatie 3
Badge +3

Dank jullie wel! Wanneer komt een boete binnen? Vandaag of pas over een paar weken ?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @S_is_anoniem 

Toen ik op google keek stond er gelijk dit: Bij verkeersboetes geldt in principe een wettelijke termijn van vier maanden nadat de gedraging heeft plaatsgevonden. In de praktijk heb je de boete doorgaans met vier tot zes weken wel binnen, maar dat kan dus langer duren. 
Bron: bezwaartegenverkeersboetes.nl

Het zal er net aan liggen hoe druk de politie is in je gemeente, maar je hebt dus nog wel even de tijd voor je ouders erachter komen en je het wel moet vertellen. Wacht hier dus niet te lang mee, maar wees ook niet bang dat je je mentaal niet voor kunt bereiden.

Groetjes DaVinci 

Reputatie 3
Badge +3

-onnodige quote verwijderd-

Hi DaVinci ik woon in een afgelegen dorpje met zoon 10.000 mensen. 

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Inmiddels al wat meer gehoord? Ik vermoed namelijk dat papa wordt ontslagen vanwege jouw verkeersboete. Ik zal dit hem dan ook maar spoedig vertellen. Een boete komt gemiddeld 3-4 maanden na de staandehouding. Dan weet je dat hij nog kan komen.

Reageer