Vraag

zware tijd op school

  • 6 December 2021
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Heyy hallo ik wil even wat advies/tips

ik zit nu in een hele zware tijd school

gaat kut. De hoeveelheid toetsen en huiswerk is echt te veel en de klas is ook geen pretje. Ik ben heel mijn basisschooltijd gepest om van alles en nog wat en als ik nu die kinderen tegen kom schelden ze me nog steeds uit. Ook hadden we vorrig jaar een top klas maar we zijn uit elkaar getrokken en er zitten 2 nieuwe kinderen bij en die hebben het voor elkaar gekregen om heel de klas tegen me op te zetten op 2 mensen na. Ik ben erg gwn klaar me ik ben zelf chagie en wil gwn weer vrolijk zijn. Plz heeft iemand tips.

 

liefs van mij  


2 reacties

Hey, 

 

Wat vervelend en naar voor je zeg…

Zo rot voor je dat je al je hele basisschooltijd bent gepest en lastig dat je nog steeds last hebt van die kinderen. 

Probeer als die kinderen je uitschelden gewoon het te negeren (Ik weet het is heel makkelijk gezegd, maar is zo lastig!). En vooral niet terug schelden.

Die kinderen zijn gewoon heel onzeker en overschreeuwen zich zelf eigenlijk.

Praat er anders met iemand over die jij vertrouwt, misschien kunnen die je helpen?

 

Met die dingen over huiswerk, toetsen en je klas, erg lastig zeg! 

Misschien even bespreken met je ouders/verzorgers of iemand die je vertrouwt en waar jij je fijn bij voelt. 

Misschien is het een idee om een gesprek met je mentor aan te vragen? Dan kan je deze dingen aangeven. 

Een planning maken kan ook helpen, dat je een tijdje huiswerk maakt en dan een rust moment inplant dat je leuke dingen kan doen.

Als jij je klas niet fijn vind, miss kan je dan nog geplaatst worden in een andere klas als jij dat ook fijn zou vinden.

Toch zitten er altijd wel lastige kinderen in je klas die je niet zo maar kan veranderen. Probeer er mee om te gaan, hoe lastig dat ook is. Gun je zelf de tijd, je leert alleen maar door het ook echt mee te maken.

 

Probeer dingen op te zoeken die jij leuk vind om te doen! Waar je vrolijk van word, denk aan lezen, tekenen, dansen noem maar op.

Vaak kan sporten of even een wandelingetje maken ook je hoofd wat leger maken.

 

Probeer dit soort dingen te bespreken met mensen die jij vertrouwt. 

Onthoud: Jij bent mooi zoals je bent, je bent waardevol!

 

Heel veel sterkte!

 

Groetjes, Tess

 

 

Badge

Heel erg bedankt voor je lieve berichtje. Ik heb vandaag gesprek op school en we gaan idd een planning maken voor de toetsen. Dankjewel

Reageer