Skip to main content
Vraag

Zusje wordt gepest, wat moet ik doen?

• January 27, 2026
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

hee iedereen, ik heb dus een zusje, ze is nu 13, maar ze zit dus in de eerste en een vriendin van mij (zit op haar school, maar dan in de 3e) zei dat ze zag dat mijn zusje de hele pauze alleen in de wc zat en dat iedereen over haar roddelt, ik vind mijn zusje heel erg aardig enz en ik merk ook aan haar dat ze veel stiller en minder zelfverzekerd is geworden, dus ik weet echt niet wat ik moet doen. Heeft iemand misschien tips of zo iets? byeee

2 reacties

Aerix
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 21, 2026

Je kan de roddelaars bang maken omdat je de oudere broer/zus bent :D (niet vechten ofzo dan krijg jij de schuld)

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Charlotte_2011 ,

Wat rot zeg dat dat gebeurt 😔 kun je er met je zusje over praten dat je een beetje luchtig begint zo van;' ik heb iets gehoord...' dan kun je misschien ook wat beter samen met haar kijken wat je kunt doen/ dat je zusje niet meer gepest wordt.  Het zou fijn zijn als je zusje er wel met iemand over kan praten die ze vertrouwd en ze steun krijgt dat het pesten stopt, want het is niet oke natuurlijk! Ik hoop dat je hier wat mee kunt en het pesten snel stopt/ inmiddels al is gestopt! ♥️

Liefs