Skip to main content

Beste mensen van forum kindertelefoon. Voordat ik mijn verhaal met jullie zal delen moet ik aangeven dat dit een heftig verhaal is met triggers. Ik zal de heftigste stukken er uit laten omdat dit gevoelig kan liggen bij mensen hier. Let op: Pesten, bedreigingen, geweld. Ik ga dit verhaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar om het kort te houden moet ik heel veel weg houden*

Mijn anonieme naam is vickey, en ik zal mijn kleine zusje (12-13), waar alles om draait Yvonne noemen. Mijn zusje heeft nooit problemen gehad en is altijd een open en oprecht meisje geweest, en was super blij toen ze naar haar brugklas mocht. Ze is rond deze periode veel sociale media gaan gebruiken en is veel vrienden en vriendinnetjes gaan maken in de buurt. Nu kwam dus de periode in de brugklas dat er ruzies ontstonden. Echt zo’n klassieke middelbare school ruzie omtrent sociale media etcetera, waarbij het zo is dat ze hebben “gehoord” dat de een dit heeft gezegd en de ander dat. Nou heeft haar generatie dus complete toegang tot het internet waarop ze allemaal teksten/fotos of wat je maar kunt verzinnen kan plaatsen. Zo werden er bewerkte foto’s van Yvonne geplaatst met belachelijke teksten etc. Dit was ge-escaleert en er is dus gevochten. Mijn zusje heeft enorm veel verdriet (tot elke nacht uren huilen) en spijt van deze ruzie gehad en ziet hiervan haar fouten dan ook in. 
Yvonne heeft vervolgens iedereen die door bleef gaan met de ruzie geblokkeerd, zodat zij verder kon in het leven. Helaas waren en zijn deze meiden enorm gefocust op het zuur maken van Yvonne’s leven. 

Yvonne is nu een half jaar verder en gaat nu bijna naar de tweede van de middelbare school. Ze had een slaapfeestje geplant met haar beste vriendin en zij wouden samen gezellig naar buiten om te gaan spelen. Hierbij is er dus een grote groep meisjes (voor de zoveelste keer)  hun twee op gaan zoeken met doodsbedreigingen, (die ze ook veel van hun online krijgt). Dit meisje (met een strafblad en al een geschiedenis dat ze van school is gestuurd omdat ze een jong ventje met iets scherps had gestoken,) is dus verhaal komen halen bij mijn zusje om het feit dat ze een half jaar geleden ruzie had gehad met dat meisje haar nicht. Alles begint heel erg te escaleren en dat meisje is echt enorm uitdagend, ook zeker als ze wordt aangesproken door mijn ouders voor de doodsbedreigingen (ze daagt mijn ouders uit om haar aan te raken wat ze niet gaan doen.) 

Ik ben enorm bang voor mijn zusjes veiligheid aangezien dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd en dat dat meisje al meer dingen gedaan heeft dat niet door de beugel kan. Ik ben ook ontzettend bang dat dit escaleert (zeker hoe het er nu uit ziet), en ik heb gewoon geen idee hoe ik dit moet stoppen. 

Onthoud; er ontbreekt HEEL veel informatie aan dit verhaal. Waar het op neer komt is dat ik ontzettend bang ben voor de veiligheid van mijn gezin, en ik niet weet als grote zus hoe ik mijn zusje moet beschermen tegen gestoorde en gevaarlijke mensen. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat het meisje iemand aanvalt met een wapen. Ik lig hier s’avonds wakker van.

Tja... Dit moet je echt ergens melden (misschien de politie as a last resort, dus als het echt niet meer kan) waar je ze kunnen helpen en de ouders van deze vreselijke mensen kunnen vinden en het vertellen, want dit is heftiggg en gestoord! Death threats gaan echt veel te ver. Je zou je zusje kunnen vragen of ze gewoon naar huis kan fietsen (of een ander vervoersmiddel) na schooltijd. Ik denk dat dat de beste keuze is voor jou en je zusje. Ik hoop dat er ook echt consequenties komen, want dit gun je niemand! 

Succes,

justGhast

Hee,

Ik snap precies hoe je je voelt. Ik heb in zo’n soortgelijke situatie gezeten. Elke nacht was ik klaarwakker, omdat ik bang was dat hem iets aangedaan werd. Vreselijk.

Dit is natuurlijk aan jou ouders, maar ik vind dat ze met de school directeur moeten gaan praten. Of dat ze met de ouders van dat meisje moeten praten. Dit brengt de situatie van je gezin in gevaar en het gaat allemaal veels te ver. Zoals @justGhast zei kan je ook naar de politie gaan.

Als zus is dit natuurlijk zwaar. Je wilt je zusje beschermen, maar dat kan (eigenlijk) niet. Degene die dit moeten oplossen zijn je ouders.

Hier zijn wat tips om beter te slapen:

1. Doe voor het slapengaan iets waar je rustig van wordt (neem een bad, lees een boek)
  2. Schrijf voor het slapen al je gedachten op in een dagboekje/schriftje
  3. Denk aan iets leuks in bed waar je vrolijk van wordt
  4. Praat erover met een vertouwd persoon
  5. Doe iets van mediteren/ademhalingsoefeningen

Ik hoop echt dat dit wordt opgelost en dat het beter gaat, want dit gun je niemand

x

Probeer te overleggen over trackers en word ze bedrijgt via internet maak dan screenshots dan moeten jullie aangifte doen omdat bedreiging kunnen zware straffen worden. 

Hee @Vickyluvv 

Je hoeft het niet te vertellen, maar hoe gaat het nu? Ben benieuwd omdat ik zelf ook zoiets heb meegemaakt

@X_Anoniem_meisje_X  Hee,

Op dit moment gaat het met mij Oke. Ik heb besloten voor mijn eigen mentale gezondheid mij buiten dit conflict te houden en ik merk dat het enorm helpt. Ik vind nu dagelijks meer rust, en kan al weer redelijk goed slapen. Er zijn nog wel dingen gebeurd die ik niet hier mag zeggen ivm triggers, maar er wordt aan gewerkt. Ik wil ook iedereen hier enorm bedanken voor jullie steun,

thanks!

@X_Anoniem_meisje_X  Hee,

Op dit moment gaat het met mij Oke. Ik heb besloten voor mijn eigen mentale gezondheid mij buiten dit conflict te houden en ik merk dat het enorm helpt. Ik vind nu dagelijks meer rust, en kan al weer redelijk goed slapen. Er zijn nog wel dingen gebeurd die ik niet hier mag zeggen ivm triggers, maar er wordt aan gewerkt. Ik wil ook iedereen hier enorm bedanken voor jullie steun,

thanks!

Wat superfijn:)!!!

Reageer