Skip to main content
Vraag

zij jullie een keer gepest en hebben jullie tips om er tegen te gaan?

• March 12, 2026
  • 5 reacties
  • 44 Bekeken

Zaniiiiistraykids
Forum|alt.badge.img

Haii. Ik wou dit vragen omdat ik gepest word. Ik wou vragen om er tegen te gaan. Groetjes van ​@Zaniiiiistraykids 

5 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 12, 2026

Hi wat naar zeg 😓 

Kun je dit bespreken met een leraar/mentor? Dit is niet ok namelijk, je verdient dat niet♥︎

Liefs 🙂

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Zaniiiiistraykids ,

Wat rot dat je gepest wordt, dat is echt niet oké 😓 💜 Kun je er wel met iemand over praten op school? Bijvoorbeeld je mentor/ docent die je vertrouwd. Ik weet dat dit lastig is hoor, maar ik denk dat het het beste is om proberen te negeren, zo hebben de pesters er geel lol meer aan.  Ik  ben zelf ook gepest en merkte dat ze meer zouden stoppen als ik ze ging negeren ( ookal is dat lastig) 😞 Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het pesten snel stopt! 💜

Veel liefs ❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 12, 2026

Hey! Heel vervelend, ik ben ook wel eens gepest om mijn uiterlijk en wat je er tegen kunt doen ligt er aan door wie je gepest wordt en waarom denk ik. Je kunt hier eens kijken:

http://www.pestenislaf.nl/tips/

Bij mij was het af en toe en  ik merkte dat veel van de pesters in hun eentje heel anders doen dan in een groepje. En ik ga om met andere kinderen dan degenen die mij pesten (ook anderen werden door hun gepest ) en dat maakt ook verschil. En ik negeer ze en vind ze sneu. Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die commentaar op anderen hebben en vervelend doen maar bij ons hebben ze kort geleden een paar mensen uit elkaar gehaald en zelfs van school dat helpt al wel. En dat kwam ook omdat meer kinderen het gemeld hebben. Dus dat kun je ook zeker doen! Ik hoop dat je iets aan de tips hebt en je kunt ook de Kindertelefoon bellen 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Sterkte en succes ik hoop dat het verbetert voor je!! 

😘 Tover 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 14, 2026

Hiii dat is echt vervelend dat jij gepest wordt dus hier wat tips. 

Dit gaag raar klinken maar embarce it als jij laat merken dat jij t niet leuk vindt vinden zij t juits well leuk

2. Schrijf je dingen op. Het helpt om t uit je brein te hebben ! 

3. Kom voor jezelf op t is niet makkelijk maar je gaat well het gepest tegen

(Over dat voor jezelf opkomen kom NIET Met droge punten)

Hoop dag dit helpt 

Doei

-tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm leesbaarheid-

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 14, 2026

Wat vervelend dat je gepest wordt. Ik heb ook m lange tijd van pesters gehad. Ik ben niet erg gewelddadig dus slaan zou ik niet snel doen (terwijl ik vond dat ze het wel verdienden). Ik was ook niet goed met woorden en soms wat onzeker. Uiteindelijk heb ik een weerbaarheidstraining met een paar andere kinderen die ook gepest werden. Daar leerden we hoe we konden reageren (dissen) zodat het niet uitliep op pesten. En ook nog een enkele les over fysieke zelfverdediging. Ik heb echt veel gehad aan deze training. Ik durf beter voor mezelf op te komen en meestal weet ik hoe te reageren op een pester waardoor als hij iets probeert uitgelult is en zelf voor gek staat. Dan is het snel afgelopen en laten ze je eerder met rust omdat ze zelf snappen dat jij niet meer met je laat sollen. Misschien eens met je ouders overleggen of je zoiets zou kunnen volgen? Het werd volgens mij via onze huisarts geregeld maar weer het niet meer zeker. Het is moeilijk om bespreekbaar te maken maar doe het echt pesters hebben geen idee wat ze een ander aandoen😡

Veel sterkte 💪

Seashell 😘