Vraag

word ik gepest of stel ik me aan?

  • 2 July 2023
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy,

ik zit nu in de eerste klas van het stedelijk gymnasium, en ik heb ongeveer een vriendinnen groep van 8 meiden. 4 van die meiden vind ik eigenlijk het leukst, want de andere 4 praten niet met me. (Niet omdat ze populair zijn maar gewoon omdat ze alleen met elkaar bezig zijn, en zo leuk vind ik hun ook niet) het groepje van 4 is ook alleen maar met elkaar bezig. Ik weet niet of ik hun nog vriendinnen mag noemen, en daar word ik echt verdrietig van.

Ze praten heel veel achter m’n rug om en als ik iets zeg dan kijken ze elkaar aan en lachen ze zo irritant je snapt wel wat ik bedoel. Ook zijn ze vaak met z’n alleen online kut aan t doen tegen mij, nu hebben we een groep met z’n vijven en als ik één ding verkeerd doe gaan ze opeens allemaal kut doen en dingen zeggen zoals: “ja wat doe je nou kom op” “hoer doe niet zo kut” “stel je niet aan” en dat soort dingen. Soms maken we ook grappen over elkaar maar als ik dat doe kijken ze allemaal elkaar aan en zeggen ze: “dat kun je echt niet zeggen rot op” verder heb ik geen vriendinnen meer van de basisschool want dit is ook precies op de basisschool gebeurd. Dit was echt m’n grootste angst en jk heb ook geen andere vriendinnen meer.

Ook heb ik al therapie maar ik durf nooit helemaal alles te vertellen. Ik heb heel erg het gevoel dat het aan mij ligt.

Wat moet ik doen?? 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

zeg het tegen een vertrouwens persoon op je school of je ouders. ik ben zelf ook gepest en dit lijkt heel herkenbaar. het ligt niet aan jouw.

Reputatie 3
Badge

Ik zou het je mentor of iemand anders vertellen! 
ze mogen echt niet zo gemeen doen! Misschien kun je bellen/chatten met iemand van de kindertelefoon zodat ze je misschien tips kunnen geven? 
#stay strong

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Sgb33,

Dit valt onder pesten, je kan het beste zeggen tegen je mentor of ouders. En het ligt niet aan jou. Als je 'vriendinnen ' zo doen zijn het eigenlijk geen vriendinnen vind ik.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reageer