Vraag

word ik gepest? of stel ik me aan

  • 11 May 2022
  • 8 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii ik zit in 2 havo en zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel.. ik weet niet hoe het komt maar toch ook weer wel, ik heb steeds meer het gevoel dat mijn vriendinnen me pesten. Ik weet niet of ik ze vriendinnen moet noemen maar ik word er verdrietig van. Het begon over mijn lichaam daar ben ik al heel onzeker over ik ben namelijk heel mager en dun hoeveel ik ook eet ik kom niet aan nu zou je denken juist chill maar nee echt niet. Ze zeiden ik ben blij dat ik er niet zo uit zie als jou! Vervolgens gingen ze verder met lelijke foto’s van mij in me gezicht duwen. Ze zeiden erbij omg je bent echt zo lelijk ik schaamde me dood daarna begonnen ze me zeer te doen en me te filmen ze schopte perongeluk ik lachte er maar een beetje bij. Gister schreven ze op mijn laptop hoes een naam en dan wil je seks hebben xx mijn naam ze maakte er foto’s en video’s van en stuurde het naar die jongen nu word ik door iedereen aangekeken op school en ik schaam me dood vandaag zeiden ze bij de gym tegen iedereen dat ik geen onderbroek aan had ik storte bijna in. Ik durf er niet met mijn ouders over te praten want ze denken dat het meisje dat zo doet mijn beste vriendin is dat was ze ook maar het voelt de laatste 2 weken zo gek. Mijn moeder merkt wel dat er iets is en ze vertelde me net dat ik misschien met een dokter of psycholoog moet gaan praten en als ik dat niet zou doen dat ik dan in een depressie kan belanden ik voel me gewoon zo verdrietig! Waarschijnlijk gaat niemand dit aflezen maar als je het toch doet bedankt💗 Liefs mij 


8 reacties

Badge

dat is echt rot voor je, ik hoop dat ze snel stoppen met dat pesten!!

ze pesten alleen maar omdat ze niks anders te doen hebben ofzo. je moet me iemand praten die je heel goed kent dat lucht echt op hoop ik voor je

 

lollydol23

Reputatie 4
Badge +1

Ohh, echt vervelend! Zelf wordt ik ook een beetje gepest. Daar trek ik niks van aan. Als het te ver ga, ga ik het met mijn bestie die ik 3,5 jaar ken der over praten, hoe we dat kunnen oplossen. Als het niet werkt. Gaan we naar de mentor. Meestal zijn ze dan weer gewaarschuwd en stoppen ze met pesten voor even. Ook heb ik een Sova training gehad op mijn school! Daar leer je omgaan met dat soort dingen. Ik raadt je aan om zo iets te zoeken en daar heen te gaan. Dat soort mensen die je helpen, zijn helemaal getraind daar voor! En super aardig ook! Als je wilt kan je vragen of je bestie daar ook heen kan als dat veilig voelt. Of iemand anders die je zeker weten vertrouwd! 
Ik hoop dat je er wat aan had! Ik hoop dat het pesten snel stopt!

XXX Sara❤️

Reputatie 3
Badge +1

Zo herkenbaar bij mij precies hetzelfde het is niet normaal ze gingen mij schoppen en slaan en ik vraag me ook altijd af stel ik me aan?? Maar denk van niet ik wilde toen letterlijk dat ik niet meer leefde maar ja doe het niet als je het van plan ben er zijn altijd mensen die om je geven ik zou andere vriendinnen zoeken vriendinnen die niet persé populair hoeven te zijn maar je leuk en aardig vinden om je innerlijk en niet je uiterlijk ik zit nu in 1 havo maar begrijp precies wat je bedoelt weet dat je er niet alleen voor staat❤️

Reputatie 3
Badge +1

Echt waar 

Reputatie 2
Badge

hey!

1 ding is zeker, dat is dat je je niet aanstelt. ik vind het vervelend om te lezen waar je doorheen gaat… ik herken het zo erg! ik durfde er zelf niet over te praten… achteraf had ik dat beter wel gedaan. met een psycholoog praten kan al heel erg helpend zijn! voor jou zijn er misschien geen oplossingen maar met andere kan je die oplossingen veel beter bedenken! misschien helpt het juist om met iemand die iets verder van jou af staat te praten. (dit helpt mij wel) mocht je het toch aan je ouders kwijt willen dan is dat natuurlijk ook goed. zolang je er maar wel over praat want dat helpt zeker!

groetjes!

Reputatie 2
Badge

hoi @Anoniemxoxoxx 

Zelf word ik ook gepest en voel ik me daar ook niet prettig bij. Je stelt je zeker niet aan! Ik zou er als eerste met een leraar of je mentor over praten bij wie je je fijn voelt, want dit kan echt niet!! Als je moeder aanbied om naar een psycholoog te gaan kun je het misschien wel proberen. Dit kan heel erg helpen, zeker omdat je het niet tegen je moeder durft te zeggen (wat ik volkomen begrijp omdat ik het zelf ook niet doe). Hoop dat dit helpt 💕

Kattenmens

Badge

onnodige quote verwijderd 
 

Je moet zo snel mogelijk gaan praten met je mentor en met mensen die je vertrouwd zoals je ouders! Heel veel sterkte! Ik hoop dat die meiden hier mee stoppen!

Wat ontzettend naar. Ik kan mij voorstellen dat je hier heel verdrietig van word en je heel onzeker voelt. Goed dat je er vragen over stelt en het niet opkropt.

Je stelt je niet aan. Zij stellen zich aan, raar gedrag nergens voor nodig. Waarschijnlijk zijn ze zelf onzeker over hun lichaam, vinden zichzelf te dik ofzo. Dat reageren ze op jouw af en dan voelen ze zichzelf beter. Dat ligt niet aan jouw. 

Ga er wel over praten met een volwassen iemand zoals ouders of mentor. Als die niet helpen weer met iemand anders conciërge, trainer op sport oid. Net zo lang totdat iemand help.
 

Reageer