Vraag

Word ik gepest?

  • 12 March 2019
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
hey

ik word door een paar jongens uitgescholden, ze zeggen dat ik lelijk ben, ze me gaan neersteken en dat ze me gaan uithalen...:(
ik word er best verdrietig van , niemand die het voor me opneemt, terwijl ik het altijd voor andere opneem! Ookal kom ikzelf in de problemen!!
ik ga mezelf ook snijden maar dat komt wel goed.

is dit pesten of valt het wel mee?

groetjes:)

1 reactie

Hey!

Dit is zeker en vast pesten, en echt iets dat niet meer mag gebeuren!
Zitten deze jongens bij jou op school? Ik denk dat het het beste is dat je dit vertelt aan iemand die je vertrouwt en jou kan helpen. Je kunt bijvoorbeeld contact opnemen met je mentor, leerlingenbegeleiding,... of vragen dat ene vriend(in) met je meestapt om je te helpen verdedigen.

Je gaat jezelf snijden en zegt dat dit wel goedkomt. Zelfbeschadiging is echter op geen enkele manier goed! Je voelt je momenteel gekwetst, slecht in je vel,... en hebt het gevoel dat dat je zou kunnen helpen, snijden is echter geen oplossing! Het kan je voor een heel korte periode even beter doen voelen, maar op lange termijn zul je er echt mee in de problemen komen...
Je zult je er nog slechter, schuldig,.... door voelen
Je zult zichtbare wonden en littekens hebben
Mensen zullen verdrietig zijn dat jij dit doet
...

Als het je lukt (komaan je kan het!) om contact op te nemen met iemand rond het pestprobleem, lijkt het me ook handig te vertellen over het feit dat jij jezelf wil pijn doen, er over praten kan nooit kwaad en lucht echt op!

Groetjes
Lot

Reageer