Skip to main content

Ik zit nu in groep 8, alleen word ik al sinds de kleuterklas gepest. Ik heb het echt al 1000 keer aan de juf vertelt, alleen doen ze daar steeds niet mee. Ze roddelen de hele tijd over mij, en dan zeg ik dat het gwn niet leuk is, en dan word ik uitgescholden. Ik heb altijd al geen enkele vriend gehad, omdat ik vwo heb, dus vinden ze mij een nerdie, en omdat ik geen elektronica heb ofz, ik heb geen enkele game en ik vind het trwn ook niet leuk om te gamen. Maar nu haat iedereen mij, dus ben ik naar een andere juf gegaan, maar daardoor haat mijn juf me weer. Niemand wil ook met mij samenwerken en mijn bijnaam is ramp. En dan gaat de hele klas naar mij toe en dan gaan ze mij weer uitschelden. En ze doen echt nog veel meer, zoals schoppen en slaan, maar ze zeggen bijvoorbeeld ook dat ik mijn hele leven alleen blijf enzo, omdat ik daar te lelijk voor ben. En ze stopte vandaag nog mijn hoofd in een bak vol met koud water, maar ik durf dit allemaal niet tegen mijn ouders te vertellen, want dan ben ik dus een aansteller. Oja, ik ben meeega klein, daar word ik dus ook mee gepest worden, en ze vinden mij mega dik, terwijl ik 1 meter 45 ben en 32 kilo, en online zeggen ze dat ik ondergewicht heb, terwijl ik ook wel een beetje dik ben. Maar ik ben dus nu bang dat ik ook op de middelbare geen vrienden krijg. Heeft iemand nog tips? En stel ik me aan?

Ik ben trwn een jongen en ben 12 jaar

 

 

Je stelt je zeker niet aan, zulke dingen kunnen echt niet! Ik zou het aan je ouders zeggen, maar het blijft jouw keuze. Het middelbaar is volledig nieuw dus ik denk wel dat je vrienden gaat hebben hoor!


Maar wat moet ik nu doen, gwn wachten tot de middelbare school, want ik heb al een paar keer gevraagd of ik  bij een paar kinderen mee mocht doen, alleen ze haten mij, dus het mag nooit enzo.


Hey!  Je bent in elk geval geen aansteller!  Misschien is het goed om eens voor een goed advies met de kindertelefoon te chatten of te bellen? https://www.kindertelefoon.nl/chat   Want zij kunnen je echt verder helpen. Ik hoop dat je toch gauw een paar mensen vind die aardig zijn en die jou gewoon mogen zoals je bent, want al die haters zijn dom bezig. Misschien is het voor jou ook leuk om bij een club te gaan, waar je samen leuke dingen doet en sneller vrienden maakt.  Een sport bv, of scouting.  Daar zijn meer mensen die  daar naartoe gaan om een mooie tijd te hebben en niet om anderen te haten ofzo.  In elk geval hoop ik dat je iets kunt met mijn advies. 😊 

Liefs, Tover xxx

 


je moet terug vechten dat werkte bij mijn. je moet laten zien dat je geen prooi ben. Ik weet dat je meer dan dat ben. staan sterk en vecht terug. verwacht niet aan iemand om jouw te helpen alleen jezelf kan het oplossen niemand gaat je helpen als jezelf niet help.


Reageer