Vraag

wat moet ik doen dat pesten stopt????

  • 28 December 2023
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi ik ben lilly (niet me echte naam)

ik wordt al tien jaar lang gepest (ik ben trouwens 14)

maar het stopt niet hebben jullie tips?

 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Ga naar een mentor of coach, die kunnen vaak helpen.

 

Liefs,

        M.

Reputatie 2
Badge

@Natureflower daar ben ik gegaan maar hun blijven door gaan

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @kittiekat,

Erg dat je al zo lang wordt gepest! Je kan naar een vertrouwenspersoon of je mentor gaan, maar je kan ook altijd tussen 11-21 uur met de kindertelefoon bellen of chatten!

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 5
Badge +1

Echt naar dat je wordt gepest!

Zoals anderen al zeiden kun je naar de mentor / docenten gaan. Die kunnen misschien de pesters aanpakken.  Je zal ze kunnen vragen om de ouders van de pesters aan te spreken.

Maar als ze nog steeds niet stoppen kun je overwegen om naar een andere school te gaan, waar iedereen nieuw is. En dan alle pesters blokkeren op sociale media.

Kan hier mezelf ook in zien, ben vroeg altijd gepest. 


Wat mij heeft geholpen is je moet ze geen aandacht geven. Daarvoor doen ze het namelijk, Ze vinden het leuk dat jij er bijvoorbeeld boos van word. Ik zou ook naar je teamleiders van je school gaan, Daar melden wat ze je aandoen, plus zeggen dat je aangifte wilt gaan doen als het niet stopt. Dan voelt de school druk om iets uit te gaan voeren. 

 

Hopelijk gaat het snel over!

Reputatie 4
Badge +2

Terug vechten. Je moet zorgen dat je geen prooi bent. laat zien dat je niet slap bent. (dit werkte bij mijn)

wat kan je mentor doen. praten met hun en dan ga hun weer jouw pesten.

Reputatie 6
Badge +3

 je kunt terug gaan pesten. pest gewoon je pester. voelt goed en helpt. gewoon lekker gemeen zijn tegen mensen die gemeen zijn tegen jou. 

Reageer