Vraag

wat kan je doen tegen online pestenx

  • 25 July 2021
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Wat kan je doen tegen cyberpesten dat is mijn vraag omdat ik vroeger heel erg gecyberpewt ben en dus wil ik wat tips weten zodat ik andere mensen die dit ook kan overkomen kan helpen.


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heyy 

Hier een aantal tips: 

Geef online niet zomaar persoonlijke informatie aan anderen zoals je naam, adres of telefoonnummer.

Denk goed na voor je foto’s op internet zet of naar vrienden appt.

Vraag anderen om jouw foto’s en video’s niet te delen.

Gebruik verschillende wachtwoorden voor bijvoorbeeld je e-mail en verander ze regelmatig.

Houd grote schoonmaak in je lijst met contactpersonen. Verwijder mensen die je niet kent.

Privacy-instellingen veranderen voortdurend. Kijk ze regelmatig na zodat je weet welke foto’s en berichten met anderen gedeeld worden.

Hopelijk heb je hier wat aan.. 

Groetjes! 

Heb je uit je eigen ervaring geen lessen of tips kunnen halen? Dat lijkt mij een mooie manier om anderen te helpen. Je kan je waarschijnlijk goed in hun inleven, want je hebt zelf ook in de situatie gezeten (ontzettend fijn natuurlijk dat je daar uit bent). :)

Reputatie 3
Badge +1

Hey, 

Hier wat tips 

  • Geef online niet zomaar persoonlijke informatie aan anderen zoals je naam, adres of telefoonnummer.
  • Denk goed na voor je foto’s op internet zet of naar vrienden appt.
  • Vraag anderen om jouw foto’s en video’s niet te delen.
  • Gebruik verschillende wachtwoorden voor bijvoorbeeld je e-mail en verander ze regelmatig.
  • Houd grote schoonmaak in je lijst met contactpersonen. Verwijder mensen die je niet kent.
  • Privacy-instellingen veranderen voortdurend. Kijk ze regelmatig na zodat je weet welke foto’s en berichten met anderen gedeeld worden. 

Groetjes! 

Reageer