Skip to main content
Vraag

Wat kan ik doen tegen het pesten?

• June 7, 2025
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi iedereen, zelf word ik al vanaf mijn vijfde gepest, inmiddels ben ik bijna 15.  Ik ben inmiddels echt radeloos. Ik dacht allemaal dat ik het prima aan kon, nadat ik naar de middelbare ben gegaan, maar de afgelopen maanden is het echt uit de hand gelopen allemaal. Het is inmiddels zo heftig dat ik dus eigenlijk geloof dat het beter is als ik niet besta (geen zorgen, ik zal mijzelf nooit wat aandoen, want ik ben bang voor pijn..) Maar mijn mentoren hebben mij in de klassenplattegrond voor de jongen die mij pest gezet en eigenlijk hoor ik minimaal 1 keer lesuur dat ik zelfmoord moet plegen. Ik heb bij mijn mentor aangegeven dat ik echt een andere plek wil, aar hij snapt de urgentie niet. De enige manier waarop hij het wil oplossen is in gesprek gaan met de jongen, maar ten eerste ben ik bang dat ik de schuld krijg en ten tweede denk ik dat het alleen maar erger wordt, want die jongen is nog steeds boos over dat hij een keer is aangesproken door een docent nadat ik de docent had verteld dat samenwerken met iemand die jou dood wilt hebben niet werkt. 
Dus, mijn vraag is wat kan ik überhaupt nog doen? 
heel erg bedankt naar de mensen die mij advies geven!

4 reacties

• June 7, 2025

Hoi ​@Noemlievergeennaam 

Jij praat hier ondertussen wel heel nuchter over. 

Ik zou eerlijk zijn tegen je mentor en een gewoon bijzeggen dat hij/zij ze niet moet aanspreken maar wel in de gaten houden. En eventueel jou op een dnere plek zetten. 

Groetjes badeend 

Forum|alt.badge.img

Hi ​@Badeend 

Ik praat er inderdaad best nuchter over, omdat dat mijn gewoonte is, maar zelf heb ik er heel erg veel last van. Alleen zit het probleem erin dat mijn mentor niet naar mij luistert, dus zijn er ook andere opties denk jij?

• June 8, 2025

Hoi ​@Noemlievergeennaam 

Ben je dan wel eerlijk, want dit is niet helemaal goed als ze niet luisteren. Mieschien kan je ook naar een zorgcoördinator ?

Zoizo met een volwassene praten, het liefste iemand van school. Want ja dit is niet oké 

Groetjes badeend 

ikBenEenAlien
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • June 8, 2025

hey lieve ​@Noemlievergeennaam,

wat dapper dat je dit zo durft te benoemen!! je zou het aan je ouders (of een ander familielid) kunnen vertellen, en dan samen met diegene naar jouw mentor toestappen. als je mentor het nog altijd niet gelooft of je je niet comfortabel voelt met het vertellen (wat ik totaal snap!), kan je het ook aan een andere docent vertellen, en kijken of jullie samen naar jouw mentor kunnen