Vraag

Waarom worden brugklassers gepest?

  • 21 June 2023
  • 23 reacties
  • 313 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Vraag voor middelbare scholieren uit klas 2, 3, 4, (5), (6): Waarom worden brugklassers gepest? Ik begrijp daar niets van. Hier hebben de drie beste redenen waarom ik het niet begrijp:

  1. Happy New Year! Je gaat naar je nieuwe school en wordt daar gelijk heel hard gepest. Jeee!
  2. Je bent zelf ook brugklasser geweest. Waarom pest je dan iemand met dat?
  3. Waarom pest je uberhaubt?

23 reacties

Vraag voor middelbare scholieren uit klas 2, 3, 4, (5), (6): Waarom worden brugklassers gepest? Ik begrijp daar niets van. Hier hebben de drie beste redenen waarom ik het niet begrijp:

Ik zit in klas 2 alleen niet op een school, maar ga toch kijken of ik antwoord heb op je vraag!

  1. Happy New Year! Je gaat naar je nieuwe school en wordt daar gelijk heel hard gepest. Jeee! of je nou wel of niet naar een nieuwe school gaat, pesten is niet oké!
  2. Je bent zelf ook brugklasser geweest. Waarom pest je dan iemand met dat? Er wordt sowieso op school gepest en echt niet alleen brugklassers. Er wordt gewoon veel gepest! Brugklassers hebben wel de pech dat ze de jongste van de school zijn, dus meestal ook het makkelijkst. Ze worden niet gepest met dat ze brugklassers zijn, ze worden gepest omdat ze ‘anders’ zijn. En dan gebruiken ze alles wat ze kunnen bedenken om je naar beneden te halen.
  3. Waarom pest je uberhaubt? Persoonlijk denk ik dat er gepest wordt van wegen minderwaardigheids-gevoel, ze zijn jaloers en vinden je dan net effe anders, en dan ben je de pineut. 

 

Reputatie 1
Badge

 Pesten is niet alleen bij brugklassers maar ook bij de klassen 3. Brugklassers wat gewoon meer gepest omdat hun de jongste is van de school en is dan ook makkelijke.  Ook ga je middelbare school op basisschool wordt ook gepest.

En waarom pest je is omdat Pestgedrag is een vorm van agressief gedrag waarbij de ene mens een ander probeert te klein te maken. Bij pestgedrag wordt het agressieve gedrag van de één naar de ander meerdere keren herhaalt, waardoor we spreken over `gepest worden'.

Reputatie 4
Badge +2

veel mensen kijken neer op brugklassers, soms hebben ze een gevoel van superioriteit omdat zij ouder zijn en een brugklasser is een veel makkelijker doelwit dan iemand van hun eigen leeftijd.

vaak worden mensen die anders of onzeker overkomen ook gepest (spreek hier uit de ervaring), omdat zij een makkelijk doelwit zijn om te bekritiseren. Mensen die anders zijn zijn makkelijk eruit te pikken, je kan eenmaal makkelijker naar een emo beledigende dingen schreeuwen dan naar een normaal iemand, en iemand die onzeker overkomt is een heel makkelijk doelwit. Ook pakken ze soms mensen waarvan ze denken dat ze grappig zouden reageren, bijvoorbeeld iemand die snel boos wordt. Ze kicken vooral op de reacties die je geeft. 

 

Ik moet nu ook zelf toegeven nu ik van de middelbare af ben dat ik wel echt kwaad word van hoe ASOCIAAL sommige brugklassers en tweedeklassers zich gedragen, scheeuwen, rennen in de gang. de trappen blokkeren om brawl stars te spelen, gigantische rugzakken waarmee ze mensen aanstoten, gewoon uberhaupt raar asociaal gedrag. Maar mijn haat voor sommige brugklassers zou ik nooit uiten, zij zijn ook maar kinderen. Mensen die brugklassers pesten zijn in mijn ogen fucking losers, als je iemand gaat pesten pest iemand van je eigen leeftijd.

 

Hou je hoofd omhoog! jij bent beter dan die klootzakken. 

Reputatie 1
Badge

Hallooo @MyJu11 

Ik zit nu zelf in de 2de maar er is denk ik 1 reden waarom er zoveel gepest word gewoon puur om stoer te zijn en 1st klassers zijn dan het traget omdat ze nog "jong" zijn en niks kunnen omdat de andere groter is en dus zijn ze al bang om bij die 2de jaars stoer te gaan doen

Groetjesss

Reputatie 4
Badge +2

Mensen die andere laten zien dat hun sterk en stoer daardoor word hun niet gepest. Beste manier is niet negeren en bij de docent zeggen. Je moet laten zien dat je sterk is. Je moet hun ook terug pakken. Ik werd in de eerste klas ook gepest echt meer dan 5 maanden toen raak ik me geduld op. Toen ging hun een voor een klap uitdelen. Ik heb twee mensen knock gemaakt daardoor werd ik ook 1 dag geschorst maar daarna durft hun niet meer te pesten. Ik snap wel dat sommige mensen goedheid hebben in de hart dat heb ik ook. Ik wil geen eens mensen pijn doen maar als het moet dan moet het wel. Ik zit nu in de tweede klas en ik merkt zelf dat ik mijn oude zelf begin te verlies. Ik help mensen niet meer, ik vertrouw niet meer behalve mijn echte vriend, en ik praat bijna niet. Dus dat is het 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik vind het maar dom en zwak om dat te doen. Ik doe het dus ook niet. Dus mijn antwoord op jouw terechte vragen is eigenlijk, ik snap ze ook niet.  Ik hoop ook dat je er nu geen last meer van hebt. Ikzelf was als brugklasser van binnen wel onzeker en er gebeurde van alles met me maar naar buiten toe heb ik me altijd weerbaar opgesteld. Ik kan niet te veel details geven maar het hield daarna snel op . Nouja iig ik wens je toch een leuke tijd toe! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap ergens dat het wordt gedaan maar ergens ben ik ook vol tegen pesten.

Doordat ik wordt gepest merkte ik van mezelf dat ik hard werd. Ik kon vaak beter tegen teleurstellingen dan anderen omdat de wereld mij niks boeide.

Maar ik ging ook kapot. Ik wou niet naar school en vond mezelf lelijk. Dat gevoel gun ik oom niemand.

Ik weiger zelf te pesten maximaal irriteren omdat ik bang ben dat die mensen ander gepest worden. Ik irriteeer een vriendin van mij ook heel erg maar dat doe ik alleen omdat ik denk dat ze het niet aan kan en ik dus bang ben dat ik haar verlies.

Dat is het enige waar ik aan zou denken denk ik

Pesten is voor onzekere bange mensjes die zelf eig hulp nodig hebben.  Sterke personen kunnen met jonge en oude mensen gewoon respectvol en vriendelijk omgaan. Remember that! 😉 ik ben zelf nu buddy van 2 brugklassers, 1 meisje 1 jongen en dat is super leuk! Ik leer ook van hun! 

Asky XxX 

Reputatie 3
Badge

mensen pesten vaak mensen die een makkelijk doelwit zijn omdat ze zelf onzeker zijn burgers zijn nieuw onzekerder en dus een makkelijker doelwit. in de gangen worden ze vaak opzij geduwd. (al kan dit ook zijn omdat ze oprecht met zn allen de weg versperren) maar meestal is dit onterecht.

Reputatie 7
Badge +12

Hey. Interessant om te lezen. Het is inderdaad zo dom. Ik weet nu al dat ik dat dus niet zal doen. Je tas van je rug af proberen te trekken, voor je kluisje blijven staan, aan de kant duwen. Ik heb het intussen ook allemaal meegemaakt. Laten struikelen, bij de balie aan de kant duwen of gewoon voorkruipen.  Vooral 2e klassers doen dat. En 3e. Misschien omdat het voor hun nog kort geleden was en ze nu soort van wraak nemen.  Meestal reageer ik niet, of ik lach flauw en ga gewoon door. Soms zie je dat zulke lui dan zelf in hun ogen twijfel hebben. Zovan ja waarom doe ik dit eigenlijk . Ik weet er alles van hoe het is om toneel te spelen en stoer te doen zonder echt stoer te zijn dus ik heb ze vrij snel door.  Gelukkig zijn de meesten wel normaal. Maar er zijn van die groepjes en daar loop ik dan maar omheen. Dat is met mijn leeftijd en lengte enzo nu maar even het slimste. Leuk is anders maar voor 95% vind ik het verder wel prettig op school.  Ik las ergens dat @Tartan13  buddy is voor 2 brugklassers. Heel goed! Ik heb er ook 1 en zij is super vriendelijk en zit in de 3e.  Dat maakt het wel makkelijker voor mij als brug kind.  Ze heeft goede adviezen en tips. Ik weet niet of elke school dat doet maar het is erg fijn.

Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik snap het ook niet, ik heb 3 vrienden die brugklassers zijn, en 1 zit altijd bij mij in de pauze. 

Hij wordt uitgelachen door een 2e jaars, omdat hij een 1e klasser is, terwijl hij gewoon 1 kop groter is dan die 2e klasser. Die pester heeft mij helemaal nat gegooid omdat ik met die jongen omga.

Heel raar

 

  1.  
Reputatie 7
Badge +7

Stoer-doenerij. 

Maar bij mij was ‘t zo, als 1e klasser vernederd, maar in mijn klas 2-4 tijden vernederde de 1e klassers mij! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi, ik ben een 4e jaars. Bruggers worden vaak gepest omdat ze kinderachtig doen. Persoonlijk vind ik ook dat ze heel kinderachtig doen, maar het zijn eenmaal jonge kids die net van de basisschool komen. Punt is: oudere kinderen horen ze met rust te laten. 

Ik pest zelf geen bruggers, ik vind het wel leuk om met nieuwe leerlingen van onze school te praten. Ik kan je zeggen dat pestkoppen bruggers pesten omdat ze of narcistisch zijn of dat ze heel onzeker zijn. 

Groetje

Reputatie 3
Badge

Ik pest zelf niet en in mijn klas wordt er gelukkig niemand gepest, maar ik denk dat het gaat om het 'machtsverschil' .

Reputatie 5
Badge +1

Ik zit in de 2e en als ze brugklassers pesten dan denken ze dat hun niks weten van die school ofz en dat jij dan de kleine bent ( niet pesterig bedoelt) maar trek je er niet zoveel van aan 

Reputatie 7
Badge +9

ook reden kan zijn waarom bruggers worden gepest.

ze zijn voor mijn gevoel heel klein of dat licht gewoon aan mij en mijn vrienden. toen ik een brugger was was ik veel groter.

Reputatie 7
Badge +11

Hey @MyJu11,

Ik zit in de 2e. Vaak pesten ze bruggers om ze naar beneden te halen en onzeker te laten worden.

Meestal zijn de pesters gewoon zelf onzeker en dan pesten ze bruggers om "cool" te doen maar dat is echt super stom (vind ik). Ik pest zelf niet want ik vind dat super stom!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor alle reacties, ik heb het wat beter begrepen, ik zat in groep 8 toen ik dit postte en nu zit ik in de eerste. Het valt me wel mee hoeveel pestgedrag er wordt vertoont. 1 keer werd ik uitgescholden als Mongolische smurf🤣 en 1 keer werden er zonnebloempitjes op me gegooit! Wat een voedselverspilling!!!

Reputatie 4
Badge +2

omdat je makelijk prooi ben dat is het. mensen die stoer zijn en kun vechten en zie sterk uit en gevaarlijk worden niet gepest. zie je nu de verschil

Reputatie 1
Badge

Je wordt niet per se gepest mr gwn een beetje geplaagd, wnr je naar de 2e gaat ga jij het sws ook doen. Het is niks persoonlijks mr ze vinden het gwn grappig

Reputatie 4
Badge +2

Het zijn niet alleen brugklassers die gepakt worden, vaak vinden hogere klassen het leuk om jongere mensen belachelijk te maken omdat dat iemand een machtig en fijn gevoel kan geven. Ik zit in de 2e en vind dat brugklassers echt heel erg druk doen….

Reputatie 4
Badge +1

Hey. Interessant om te lezen. Het is inderdaad zo dom. Ik weet nu al dat ik dat dus niet zal doen. Je tas van je rug af proberen te trekken, voor je kluisje blijven staan, aan de kant duwen. Ik heb het intussen ook allemaal meegemaakt. Laten struikelen, bij de balie aan de kant duwen of gewoon voorkruipen.  Vooral 2e klassers doen dat. En 3e. Misschien omdat het voor hun nog kort geleden was en ze nu soort van wraak nemen.  Meestal reageer ik niet, of ik lach flauw en ga gewoon door. Soms zie je dat zulke lui dan zelf in hun ogen twijfel hebben. Zovan ja waarom doe ik dit eigenlijk . Ik weet er alles van hoe het is om toneel te spelen en stoer te doen zonder echt stoer te zijn dus ik heb ze vrij snel door.  Gelukkig zijn de meesten wel normaal. Maar er zijn van die groepjes en daar loop ik dan maar omheen. Dat is met mijn leeftijd en lengte enzo nu maar even het slimste. Leuk is anders maar voor 95% vind ik het verder wel prettig op school.  Ik las ergens dat @Tartan13  buddy is voor 2 brugklassers. Heel goed! Ik heb er ook 1 en zij is super vriendelijk en zit in de 3e.  Dat maakt het wel makkelijker voor mij als brug kind.  Ze heeft goede adviezen en tips. Ik weet niet of elke school dat doet maar het is erg fijn.

Tover xxx

 

Ik maak voornamelijk vaak mee dat mensen me uitschelden en 2x hebben een paar kinderen zonnebloemblaadjes over me heen gegooid.

Reputatie 6

Ik ben zelf vaak gepest, heb een keer reactie gegeven, ik was volgens docenten 'de schuldige', en de pesters gingen *(toevallig he)* niet door?

Reageer