Waarom pesten mensen?

  • 28 March 2024
  • 6 reacties
  • 67 Bekeken

Pesten is absoluut niet oké.

Mensen worden zwaar gepest, of licht geplaagd.

Het gaat erom hoe het overgaat bij een persoon.

Daarom vind ik het belangrijk het hier over te hebben.


6 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey 

 

Ik werd gepest vorig jaar en dit jaar is het wel niet zo erg maar het is gwn niet fijn meer thx dat je het hier wil over hebben

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ik word zelf best wel erg gepest en ik word er echt gek van. Ik ben wat anders dan anderen qua wie ik ben en daar is blijkbaar geen respect voor ofzo. Iedereen maakt me zo onzeker door wat ze doen en ik wil ook echt niet meer naar school toe omdat het toch altijd weer een hel is daar. Ik snap ook echt niet waarom er wordt gepest. Het is echt niet stoer om te doen ofzo.

Het is idd heel belangrijk om te praten over pesten goed dat je dat onder de aandacht wilt brengen!👍

Liefs van mij <3

Tja waarom pesten mensen eigenlijk?

Vaak zijn pesters heel erg onzeker en zijn ze vroeger ook vaak gepest. Door iemand te pesten voel je beter dan de rest, je krijgt een ego-boost en je zorgt ervoor dat andere mensen aardig tegen je gaat doen. Het is een manier om je populair te maken. Dat je de gepeste zijn leven een hell maakt is dan maar de prijs die betaalt moet worden.

Pesters kunnen niet zonder meelopers, vaak zijn er maar één of twee pesters en veel meer meelopers. Ikzelf irriteer me eigenlijk veel meer aan de meelopers. Bij de pesters zie je tenminste waarom ze het doen, ze zijn gewoon gemeen, diep beschadigd of willen populair zijn. De meelopers doen het wat achterbaks, ze zijn bang om gepest te worden en willen cool zijn, dit vind ik nogal zwak. Ook zeggen ze vaak achteraf dat hun handen schoon zijn, zij hebben immers toch niet gepest?  (Ik ben nooit echt gepest en zeg niet dat meelopers erger zijn, ik irriteer me gewoon meer aan ze)

Reputatie 6

Wat wild forest zegt klopt.

 

Ik kwam laats mn oude, oh-zo-mooie pestertje tegen van 6 jaar geleden, en die gast durfde niks te zeggen of te doen (hij werkte in een winkel waar ik even naartoe moest). 

Eigenlijk moest ik iets tegen hem zeggen van: "En nu doe je niks hè? Angsthaas". Maar goed, vgm werkt die gast daar niet meer en is mijn kans een beetje verlopen😅.

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ik ben het eens met de anderen. Ik merk zelf ook dat als mensen opmerkingen naar mij maken dat ze dan heel snel daarna naar de anderen kijken zovan “was dit stoer genoeg? lachen jullie wel met mij mee?”  en dat zit er vaak achter denk ik. Er bij willen horen en niet afwijken. En ook alles wat "raar” is, dat is soort van eng ofzo of in elk geval niet zoals zij het gewend zijn en het makkelijkste is dan lacherig doen en pesten, in plaats van je verdiepen en leren hoe dingen zitten. Het is denk ik vooral angst voor onbekende dingen en er bij willen horen.  Ik vind het iig weinig sterk en karakterloos.  Goed onderwerp van je @Vlindertjes  !

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Tja, soms pesten mensen ook omdat ze je "haten", en ze willen jou slecht laten voelen 

Reageer