Vraag

vriendschap beëindigen?

  • 21 February 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

hey, ik heb een beste vriendin al sinds de kleuterklas en we hadden het altijd supergezellig samen. Maar toen ik in groep 4 zat begonnen jongens uit mn klas me te pesten. Ze zeiden dingen als ´je bent dik´ , ´aap´ , en ze deden de hele tijd alsof ik een raar wezen was ofz. Mijn beste vriendin deed hier niks aan omdat ze indruk wou maken op die jongens en ze wou dat die jongens  haar aardig zouden vinden. Uiteindelijk ging het pesten over naar fysiek geweld. Ik werd af en toe in elkaar geslagen en dat wist ze en ze deed nog steeds niks. Dit gepest ging door tot groep 8 en toen ging ik naar de middelbare. Op de middelbare maakte ik gelukkig vrienden. Nu zit ik in de 2de en ben ik nog steeds bevriend met haar maar ik weet niet of dat nog wel goed is. Ze is echt heel aardig maar wat ze toen deed was niet echt fijn ofz. Dus kan iemand me pls vertellen wat ik moet doen ?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Ik zie niet perse een reden om de vriendschap te beëindigen. Ik snap dat je het jammer vindt dat je vriendin niet voor je opkwam toen je gepest werd, maar misschien wist zij niet wat ze moest doen, ze was ook nog maar jong. Je zegt dat ze nu heel aardig is, dus dat is toch fijn? Maargoed je moet natuurlijk zelf de keuze maken.

Reputatie 3
Badge +3

Wat vind jij 

Voel je je goed bij haar

Kan je haar vertrouwen

Hoe denk je dat zij zich daar over voelde

Praat met haar over wat er is gedeurt

 

 

Reageer