Skip to main content

Hoi allemaal!

Ik heb jullie advies nodig. Ik heb namelijk een vriendin en ze zit op een andere school. Ik zie dr helaas niet zo heel vaak maar laatst hebben we weer afgesproken! Toen vertelde ze me wel iets. Op haar school word ze gepest maar ook best wel erg! Ze is een keer heel hard in haar buik gestompt, haar spullen worden gesloopt en afgepakt, er worden roddels verspreid en ze werd zelfs naar huis achtervolgd. Ook lachen kinderen haar vaak uit enzo. Ze heeft nu elke ochtend helemaal geen zin om naar school te gaan. Ik vind het zo kut voor haar!! Ze verdient dat echt niet en ze heeft ook niets fout gedaan! Ze vond het fijn om aan mij te vertellen zei ze. Ik wil haar heel graag nog meer helpen. Ik heb al gezegd dat ze het echt aan iemand van haar school moet vertellen. Weet iemand wat ik nog meer kan doen?? Xoxo 

Hey,

Ik vind het echt heel naar voor jou vriendin en ook voor jou omdat je er weinig aan kan doen. Ik zou proberen om het nog aan een volwassene te vertellen maar wat ook vaak voor mij helpt is afleiding zoeken. Je kan bijvoorbeeld vaker leuke dingen met haar gaan doen. Ik hoop echt dat het beter wordt met haar en ik wens jullie veel geluk.


Reageer