Vraag

Vriendin laat mij zitten

  • 15 August 2022
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen,

Na de vakantie ga ik naar 3 vwo. Ik heb er weinig zin in. Voor de vakantie heb ik ruzie gekregen met mijn beste vriendin. Wij zouden samen een opdracht doen. Ineens wilde ze niet meer samen met mij, maar met een jongen uit onze klas. Vorige week kwam ik erachter dat ze een stelletje zijn.

Zij zei dat het was omdat zij altijd al het werk moest doen bij de vorige 2 Opdrachten. Dit is niet waar bij de eerste opdracht ben ik 3 volle avonden bezig geweest. Zij alleen 2 uurtjes tijdens de les. Toen ik dat zei, zei zij dat ik wel het leuke werk mocht doen. Maar zij heeft nooit gezegd dat ze dat ook wel wou doen of aangeboden te helpen. De tweede keer hebben we samen een proefje gedaan en aantekeningen gemaakt. Zij stelde voor dat zij ze zou uittypen. Ik wilde nog blijven om te helpen of zelf thuis een deel doen. Maar dat hoefde niet van haar.

Het probleem is dat ik geen andere vriendinnen heb. Ik word veel gepest op school. Vorig jaar werd zij ook gepest. Wij hebben elkaar toen veel gesteund. Er was afgelopen jaar een groepje van 3 meiden dat mij pest. Tegen haar waren ze altijd poeslief. Liepen ook veel opmerkingen te maken over dat ze niet snapte waarom ze met mij omging. Nu is ze ineens beste vriendinnen met hun. Ze doet nu soms zelfs mee met het pesten.

Het vreemde is dat alles voor die tijd koek en ei was. Er is nooit besproken over dat de opdrachten niet liepen. Ineens toen het nieuwe vriendje haar vroeg samen de opdracht te doen en die andere meiden zich ermee gingen bemoeien, was er een probleem. Ik krijg het idee toch dat zij mij bewust dumpt en zich niet schuldig wil voelen. Ze legt daarom, maar iets bij mij om zichzelf beter te voelen. Als je het samenwerken echt een probleem vond had je dat toch veel eerder aangekaart?

Ik heb haar er al op aan gesproken, maar zij zegt dat ik drama maak. Dat ik moet leren naar mijzelf te kijken. Nu begin ik toch te twijfelen. Ik heb toch het idee dat ik gegaslight word.

Wat moet ik hiermee?


1 reactie

Als je geen vriendschap meer voelt, zou ik het het contact verbreken. Want je houd dan eigenlijk jezelf voor de gek. Misschien vind je weer een nieuwe vriendin die er voor je is, want je kan jammer genoeg mensen niet veranderen. Hoop dat dit wat helpt.

Reageer