Vraag

vriendin gepest maar is niet eerlijk tegen mij

  • 21 November 2022
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hoi

 

Ik ben van groep 1 tot groep 8 gepest.                                             Nou zit ik in de tweede en wordt er een vriendin gepest. Ze is naar mij toegekomen en heeft heek veel verteld . Wij zijn naar die pesters gegaan en hebben gezegd dat het moet stoppen. Zij hebben ons uitgescholden en hele kwetsende dingen gezegd. Wij zijn toen naar de mentor geweest die heeft met de pesters gepraat maar die hebben het ontkent. 

Toen werd ik ziek en ben nou al 3 weken niet op school en het ziet er voorlopig niet naar uit dat ik weer kan gaan.  Ik heb gevraagd hoe het nu ging zij zegt dat het goed gaat maar van andere hoor ik het tegenovergestelde . Na bij haar doorvragen krijg ik dat idee ook.  De pesters gaan gewoon door maar als er naar gevraagd word zegt ze dat het gestopt is daarom doet school er ook niks meer aan . 

Ik weet hoe het is maar ik weet niet wat ik thuis nog kan doen. Waar ik me vooral zorgen om maak is dat ze net zover kom als ik (ik heb kort gezegd zelfmoordpogingen gepleegd) dat is de grootste angst die ik heb 

Sorry voor dit warrige verhaal maar mijn vraag is heeft iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen?

 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

Ik zou de directuur/directrice van de school een email sturen, vertel ze in alle detail wat de pesters dit jaar hebben gedaan. Zeg ook hun voor- en achternaam erbij. Vraag dan aan andere klasgenoten of ze hetzelfde probleem hebben met die kinderen. Zorg ervoor dat die kinderen ook een mail sturen. Wanneer de directuur/directrice realiseerd dat het echt een probleem is dan gaat hij/zij er wel wat aan doen, zorg ervoor dat je ouders ook weten wat er aan de hand is. Verder zou ik misschien van scholen gaan veranderen, een nieuw begin helpt soms veel.

Hoop dat het helpt!!

X Queertje:D

Reputatie 3
Badge +1

Hey, wat naar ik weet hoe het voelt ik ben ook gepest geweest en had ook een vriendin die gepest werd.heb wel meedere pogingen gedaan (maar dat terzijde ).

hoe het bij mij is gestopt is het meisje dat mij pestte schopte me weer eens toen heb ik gezegd doe het nog maar een keer als jij daar plezier aan beleefd doe het dan nog maar een keer is er tenminste één iemand die hier plezier aan beleefd. Ze staarde me aan en deed niks meer ik ben daarna naar de juf gegaan en heb het hele verhaal verteld daarna heeft ze me nooit meer geschopt natuurlijk was ze niet bepaald blij en kijkt ze nu nog steeds alsof ze me wel kan schieten maar dat doet er niet toe. Je kan dus hetzelfde doen als ik of je moet gewoon goede weerwoorden geven of ook een hele goede de mensen confronteren met hun gedrag 

Badge

Heyy,

Ik zou de directuur/directrice van de school een email sturen, vertel ze in alle detail wat de pesters dit jaar hebben gedaan. Zeg ook hun voor- en achternaam erbij. Vraag dan aan andere klasgenoten of ze hetzelfde probleem hebben met die kinderen. Zorg ervoor dat die kinderen ook een mail sturen. Wanneer de directuur/directrice realiseerd dat het echt een probleem is dan gaat hij/zij er wel wat aan doen, zorg ervoor dat je ouders ook weten wat er aan de hand is. Verder zou ik misschien van scholen gaan veranderen, een nieuw begin helpt soms veel.

Hoop dat het helpt!!

X Queertje:D

Ik heb het gedaan maar er wordt niks aan gedaan 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi, ik zit ook in ongeveer die situatie, ik ben naar de mentor gegaan. Miss lijkt het alsof ze er niks aan doen, maar volgens mij houden ze het wel in de gaten, tenminste dat doen ze wel bij ons. Als het zo ver komt dat ze er een einde aan wil maken moet je haar denk ik laten praten met de kindertelefoon. 
veel beterschap voor als je nog ziek bent.

Reageer