Skip to main content
Vraag

voor jezelf opkomen, tips?

• September 13, 2026
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

mmarco
Forum|alt.badge.img+4

Hey hey forum gebruikertjes! Nou uh ik word sinds kort gepest. Toen ik nog trans was zei ik vrolijk dat ik een transjongen ben, maar nu ben ik non-binair. Mensen pesten en roddelen over me dat ik trans ben en lachen me uit. Ik bedoel, ik ben niet de normaalste persoon die je kan voorstellen: ik teken gore (bloed, organen enzo) IN de klas en iedereen ziet wat ik teken. Ik schrijf manieren op hoe je dood kan gaan (niet voor zelfmoord, voor mijn karakters die ik heb bedacht!) en ik heb een rare stijl. Ik wil graag voor mezelf opkomen maar hoe? Tips?

2 reacties

Marcie
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • September 17, 2026

Hoi ​@mmarco,

Wat vervelend dat je wordt gepest. Probeer vooral jezelf in dit soort situaties te blijven, en alleen te doen wat je zelf wilt.

Om voor jezelf op te komen kan je bijvoorbeeld die pesters gewoon blijven groeten, of als ze het over je hebben kan je naar ze toe lopen en vragen of je mee kan praten! Ik hoop voor je dat het werkt.

En ik wou even zeggen dat je een heel leuke handtekening hebt!

Groetjes van mij❤

Zox
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 18, 2026

As fellow "raar" persoon: trek je je het niet aan! De mensen op school zijn super vaak kopieën van iedereen en tweaken meteen als iemand anders is. Het is wel rot dat ze zo idioot tegen je doen, maar mijn oprechte tip is: neem het niet serieus. Neem HUN niet serieus. Jij bent jij en dat kunnen ze niet veranderen. Als het echt te erg wordt, kun je altijd proberen er over te praten maar... ik wens je super veel succes!

PS: gore is "menselijke anatomie" dus eigenlijk is het toch leerzaam? :awkwardgrin: