vervolg op broer gepest

  • 15 June 2023
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

omdat ik laatst heb gehoord van mijn broer dat hij werd gepest ben ik stiller dan normaal. tijdens het omkleden in de kleedkamer vragen ook elke keer de meiden of er iets is omdat ik zo stil ben. ik wil het zo graag vertellen maar het zijn niet hun zaken. of wel soms? ik wil het graag tegen onze ouders zeggen maar ik wil ook dat mijn broer het zelf zegt. hij heeft zins zijn laatste bezoek thuis nergens meer op gereageerd. ik wil heb vragen of ik het tegen onze moeder mag vertellen. ik zit er echt mee en ik ben boos op mijzelf dat ik er niks aan doe. ik zit me telkens aftevragen of ik ze eens een keer heb ontmoet of hoelang ze mijn broer al pesten, waar mijn broer aan denkt als hij naar school gaat, hoe hij zich klaar maakt voor de volgende dag school. ik heb het alleen tegen mijn psycholoog gezegd en die zegt ook dat ik niks kan doen. maar ik wil wat doen. zijn er mensen die dit snappen, dit zelf ook hebben meegemaakt of tips hebben?

 

voor meer informatie kijk in mijn andere topic genaamd Broer gepest 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey even een update. Ik heb het gister tegen mijn ouders gezegt maar zij zeggen dat het zijn eigen schuld is. Ik vind dat zoiets niet je eigen schuld kan zijn. Mijn ouders zeggen dat het pesten komt omdat hij in de pauze altijd gelijk op zijn telefoon gaat. Ik denk dat dat er niks mee temaken heeft. Bij mij op school zit bijna iedereen op de telefoon en zij worden niet gepest. Mijn ouders boeit het voor mijn gevoel niet zo. Daardoor zit ik er nogmeer mee.

Zijn er nog tips?

Reputatie 7
Badge +12

Ik vind dat heel rot voor jou en je broer, en sorry hoor, maar zo horen ouders niet te reageren als je zoon gepest wordt, ik merk dat ik hier echt woedend van wordt. Als ouder hoor je je kind te ondersteunen, en niet tegen te werken en te zeggen dat het zijn eigen schuld is en dat hij het zelf maar moet uitzoeken. Ik zou zeggen praat erover met je broer, vraag hem toen medeleven en interesse. Help hem, stap naar je school toe, want pesten is nooit oké. En ook al vind ik het niet normaal dat mensen zoveel op hun telefoon zitten, het is ook een beetje van deze tijd.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het pesten ook niet leuk en vooral omdat ik zelf al heel lang wordt/ werd gepest komt het voor mij harder aan. Ik heb aangegeven in mijn vorige topic dat hij op een andere school zit. En daar kan ik helaas lastig heen stappen. Het praten is ook wel lastig omdat hij op bijna alles oké zegt. Er was op zijn school een regel voor een week dat je de telefoon de hele dag moest inleveren. Maar toen werd het voor mijn gevoel juist erger. 

Reageer