Vraag

vervelende broer

  • 23 May 2021
  • 5 reacties
  • 201 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Ik heb een broer die elke x erg vervelend/onaardig doet, hij is 5 jaar ouder (heeft ADHD) en dus begrijp ik sommige dingen uit zijn leven nog niet. Door corona zijn we vaker thuis en heb ik er nog meer last van. Hij lokt ruzies uit, scheldt tegen me, knijpt erg hard 💪🏼 in mijn pols of duwt heel hard zodat ik omval.... Dat klinkt niet heel heftig ofzo maar je begrijpt misschien dat als dat elke dag van de week, meerdere keren per dag gebeurd, ik er klaar mee ben. 

Ong een uurtje geleden gebeurde het weer, ik kon me even niet beheersen/was zo boos dat ik mijn telefoon op de grond gooide, gelukkig doet 'ie het nog maar daardoor vind hij het alleen maar leuker om me te iriiteren, omdat ik redelijk snel boos/geïriteerd word.  Maar hierdoor was mn vader ook boos :( 

Heeft iemand misschien een tip om mezelf beter te kunnen beheersen/mi der sbel boos te worden en dat ik me als het ware gewoon omkeer en verder kan gaan met hetgeen waar ik mee bezig ben?  

Alvast bedankt😘


5 reacties

Heyy

 

Wat vervelend dat je broer je zo irriteert. Zelf heb ik ook een broertje met ADHD dus ik snap je wel een beetje. Als je broer vervelend doet is denk ik het beste om dit compleet te negeren. Dit is (in het begin) heel lastig, maar als je broer geen reactie terugkrijgt zal de lol er snel afgaan bij hem om jou te irriteren. 
 

Ik wil je ook de tip geven om hier met je ouders over te gaan praten. Het lijkt mij heel vervelend dat je broer je knijpt, duwt en uitscheld. Vertel duidelijk aan je ouders dat je dit niet leuk vind dan kunnen je ouders er misschien iets beter op letten en je broer er op aanspreken.

 

Groetjes van mij.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Meisjezondernaam,

 

Het lijk mij erg vervelend als ik zo een irritante broer had, of hij ADHD heeft of niet: Er moet een oplossing komen, want dit is ook niet leuk voor jou. Maar voor nu, zou ik gewoon naar een andere kamer gaan of even naar buiten gaan. Ik weet geen tips om minder snel boos te worden, maar blijf vooral rustig, want met boos zijn bereik jij niks. Veel succes!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Badge

Heyy

 

Wat vervelend dat je broer je zo irriteert. Zelf heb ik ook een broertje met ADHD dus ik snap je wel een beetje. Als je broer vervelend doet is denk ik het beste om dit compleet te negeren. Dit is (in het begin) heel lastig, maar als je broer geen reactie terugkrijgt zal de lol er snel afgaan bij hem om jou te irriteren. 
 

Ik wil je ook de tip geven om hier met je ouders over te gaan praten. Het lijkt mij heel vervelend dat je broer je knijpt, duwt en uitscheld. Vertel duidelijk aan je ouders dat je dit niet leuk vind dan kunnen je ouders er misschien iets beter op letten en je broer er op aanspreken.

 

Groetjes van mij.

Fijn dat ik met iemand kan chatten die weet waar ii het over heb (aangezien jouw broer ook ADHD heeft)  

Dat is idd best moeilijk ja... 

Bedankt!! Ik ga er aan werken ;)

Badge

Hoi Meisjezondernaam,

 

Het lijk mij erg vervelend als ik zo een irritante broer had, of hij ADHD heeft of niet: Er moet een oplossing komen, want dit is ook niet leuk voor jou. Maar voor nu, zou ik gewoon naar een andere kamer gaan of even naar buiten gaan. Ik weet geen tips om minder snel boos te worden, maar blijf vooral rustig, want met boos zijn bereik jij niks. Veel succes!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Zal ik doen ;) bedabkt voor de tip!

Reputatie 1
Badge

hey,

ik heb een oudere zus met ADD dat is ongeveer hetzelfde als ADHD alleen is het alleen in haar hoofd. zij knijpt, duwt, slaat mij ook heel veel (zij heeft extreem lange en scherpe nagels dus da’s niet zo fijn) maar ik heb het met mijn ouders besproken en mijn kleine zusje (zij heeft er ook last van) en toen hebben mijn ouders wel echt even mijn zus erop aangesproken. Wat ik er zelf aan gedaan heb is het zoveel mogelijk negeren (da’s pittig lastig) het duurt effe voordat het lukt maar het helpt echt. je gooit gewoon de deur dicht voor zijn/haar neus en zegt dat het je niets boeit. wat bij mij ook geholpen heeft (ik weet niet of jouw broer daar behoefte aan heeft) is dat als hij jouw nodig heeft als zus dat je hem ook kan helpen gewoon met kleine dingen als met hem praten en zo. 

ik hoop dat je hier iets mee kan, en zo niet kijk dan nog even verder naar andere opties.

Bye :)

Reageer