Vraag

Vechten of snitchen

  • 10 October 2023
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Voor mijn ik weet de antwoord al maar ik  wil jullie mening weten.

Ik ben vorig jaar gepest. Ik heb 6 maand vol gehoud om hun geen klap te geven maar nu barst het op. Ik ging plan bedenken. Ik ging hun opwachten en doen alsof dat ik ging huilen. en wachten tot dat ze eerst begin want ik zag daar bij de hoek camera, zodat als ik hun klap gaan geven gaan ik geen straf krijgen.

dan kom het moment ik gaf eentje een hoek op een gezicht en hij val knock-out  . dan klapt ik de volgende en gooit ik hem op de grond daarna zijn die 3 andere bang en ging weg rennen.

 Ik op hem gezicht en ik zei:ik heb je al vaak gewaarschuwing maar als hun niet luistert dan heb ik geen andere keuze.

en ja ik krijg geen enkele straf alleen zei dat je niet met geweld moet oplossen. maar daar voor heb ik het ook tegen docent gezegd maar dat hielp niet.

dus ja heb ik vraag: is dit de beste oplossing? 

 

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon wegens regel 6, choquerend )


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind het zelf nogal heftig klinken, maar ik snap het ook.

Op mijn school wordt er goed en effectief opgetreden tegen pesten, dus ik ga voor snitchen. Het klinkt misschien gemeen, maar ik snitch wel vaker als het om dit soort dingen gaat. 

 

Liefs,

          M.

Reputatie 7
Badge +17

@Natureflower  ik denk dat dat ook prima is, het gaat om heel slecht gedrag en dat hoeft echt niet verborgen te blijven. Ik zie het iets meer als ‘aangeven’van laten we zeggen criminele feiten. Daar mag (moet) je ook gerust aangifte van doen. Omdat het gedrag zo ontzettend afkeurenswaardig is dat snitchen eigenlijk al niet meer de juiste term is, Snitchen suggereert nog iets van “verklappen” van gedrag dat er nu eenmaal bij hoort.  Pesten en vernederen zit daar al een heel eind bij vandaan, dus aangeven is helemaal legitiem en goed! :)

Groetjes liefs Tartan X

Reageer