uitgelachen om accent

  • 11 April 2022
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo, dus ik heb beetje Hollands accent of hoe je het ook noemt en ben daar eigenlijk op school mee uitgelachen geweest. Nu, dit is een Nederlandse site dus wil niemand beledigen, maar op school wordt daar wel mee gelachen.  Het is ook niet dat ik van Nederland kom ofzo maar vroeger heb ik dat ergens opgepikt en ik kan eigenlijk niet echt meer "normaal "praten.  In het begin heeft mijn vriendin mij ook wel eens gevraagd om normaal te praten omdat ze echt dacht dat ik dat gewoon deed omdat dat grappig was. Dus toen heb ik wel geprobeerd om normaal te praten maar dat kan echt geen hele dag ofzo en het voelt ook gewoon niet vertrouwd. En toen om te spelen deed ze een accent vanuit Gent na. En toen heb ik haar vertelt dat ik het ook echt niet leuk vond omdat ik niet praten, dat is nu dus opgelost. Maar ik ben dermee uitgelachen en dat vind ik niet leuk. 

 

Veel liefs,  Appelbanaan 


5 reacties

Reputatie 2
Badge

Super stom. 

In Nederland hebben we eenmaal gewoon accentjes hier en daar, ik vind het persoonlijk wel leuk. Het is heel normaal! Wees jezelf, dan ben je uniek en perfect.

Veel liefs, L

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Appelbanaan ,

 

als ik het goed begrijp woon je in België en vinden ze daar dat je meer Nederlands als Vlaams spreekt….tsja… beetje raar dat dat een reden is dat ze je ermee gaan plagen/pesten.

Natuurlijk kan iemand er eens een keertje een grapje over maken, maar dan moet je ook klaar zijn, vind ik.

Het is niet leuk en ook niet nodig dat ze dat doen… ik ken best veel kinderen die oorspronkelijk uit een ander land komen en bij mij op school zitten en al Nederlands hebben geleerd. Ik vind dat heel knap en ja, soms hoor ik ook wel dat ze sommige woorden anders uitspreken, maar ik zou willen dat ik een taal die niet mijn moederstaal is, zo snel en zo goed kan spreken…

Ook zijn er kinderen bij mij op school die dialect spreken en ze kunnen toch ook niet verwachten dat ik dat dan ook moet doen. Volgens mij ben jij gewoon goed te begrijpen als je Nederlands/Hollands praat.

Hopelijk begrijpen je vriend(inn)en dat ondertussen ook.

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik snap dat ook nooit,  het is juist leuk en mooi dat iedereen een eigen accent of dialect of zelfs taal heeft. Heb ik ook wel en ik verberg niks , als mensen daar iets tegen hebben  is dat hun probleem 😉 Ik vind dat we in ons “taalgebied” ( dus NL en Vlaanderen en je zou Suriname en een stukje Z.Afrika ook mee kunnen tellen)  juist heel mooie accenten en dialecten hebben en zelfs meerdere talen zoals Nederlands en Frysk en Papiamento. Hoe mooi juist . En iedereen mag van mij praten zoals ie wil zolang je elkaar kunt verstaan is dat helemaal mooi.  En bijvoorbeeld het Saksich praten ze in een groot stuk Nederland maar ook ver in Duitsland .Ik vind dat heel bijzonder en interessant. Dus als mensen je gaan uitlachen om je “accent” dan is dat bekrompen en ik hoop dat je dan kunt denken  van “ik weet wel beter “ :)  maarja dat is mijn mening.  Praat lekker zoals bij jou hoort !

groetjes liefs Julian X

Hallo, dus ik heb beetje Hollands accent of hoe je het ook noemt en ben daar eigenlijk op school mee uitgelachen geweest. Nu, dit is een Nederlandse site dus wil niemand beledigen, maar op school wordt daar wel mee gelachen.  Het is ook niet dat ik van Nederland kom ofzo maar vroeger heb ik dat ergens opgepikt en ik kan eigenlijk niet echt meer "normaal "praten.  In het begin heeft mijn vriendin mij ook wel eens gevraagd om normaal te praten omdat ze echt dacht dat ik dat gewoon deed omdat dat grappig was. Dus toen heb ik wel geprobeerd om normaal te praten maar dat kan echt geen hele dag ofzo en het voelt ook gewoon niet vertrouwd. En toen om te spelen deed ze een accent vanuit Gent na. En toen heb ik haar vertelt dat ik het ook echt niet leuk vond omdat ik niet praten, dat is nu dus opgelost. Maar ik ben dermee uitgelachen en dat vind ik niet leuk. 

 

Veel liefs,  Appelbanaan 

L bozo noob

Dat is echt flauw. Zijn die kinderen 4?! Trek het je niet aan. Ze zijn jouw aandacht niet waard. 

Reageer