Skip to main content

Hey,

Ik ben uit de vriendengroep gekickt zonder reden en ik zit er echt mee. We waren een vriendengroep van 6 en ze doen allemaal heel erg irritant tegen en over mij. B. gaat ineens over mij lopen roddelen, boos doen, 'hou je b*k' zeggen tegen mij en dat soort dingen uit het niets. De andere uit de vrienden groep geloven dat en krijgen daardoor ook de pest aan mij. Het is eigenlijk de schuld van B. dat ik uit de vriendengroep gekickt ben en nu ik met een andere vriendin die niet bij ons in de groep zat die tenminste wel om me geeft. Net hoorde ik van 2 jongens uit m'n klas dat B. gezegd heeft dat we ruzie hebben terwijl dat niet zo is en hun willen het "oplossen" voor me, maar ik heb aangegeven dat ik er liever niet over wil praten. We hebben niet eens ruzie. Dat verzint B. doordat ze dus ook wat ik ook al eerder zei over mij lopen roddelen, boos doen, 'hou je b*k' zeggen tegen mij en dat soort dingen uit het niets. Ik zit er echt heel erg mee en uitpraten met hun werkt niet, want dan gaat B. zich nog erger gedragen naar mij. Hij begint gewoon te voelen als pestgedrag terwijl we eerst echt goed bevriend waren. Help, wat kan ik doen, behalve uitpraten? Thanks alvast :)

Hii,

Jeetje wat naar zeg. Kun je dit op school aangegeven dat dit nu zo gaat en je er mee zit of het tegen je andere vrienden proberen uit te leggen? Ik snap dat het lastig kan zijn, maar het is niet fijn als er dingen over/ tegen je wordt gezegd wat niet klopt.  Hopelijk kan je hier wat mee en gebeurt het niet weer.

Veel liefs 😊

Hii ​@Boterbloempjee,

Ik heb het al aan m'n ouders verteld en aan m'n bestie van school (ik heb nog een bestie alleen woont die in Zweden) en ze steunden me en zeiden dat als ze door blijft gaan dat ze haar doen zullen aanpakken.

Ik durf alleen het niet aan m'n mentor te zeggen. I don't know why. Heb je hiervoor tips?

Veel liefs,
E

Hii,

@eef.xoxo .. knap dat je het hebt aangegeven!is het misschien een idee om een brief te schrijven voor je mentor en die dan geven of via een mail? Of je verteld het aan iemand anders op school die je vertrouwd zodat hij/ zij het tegen je mentor zegt. Hoop dit het je gaat lukken. 

Veel liefs 🤗

Reageer