Skip to main content

Trauma's door pesten

  • 25 June 2024
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Hoii allemaal,

Ik heb al een tijdje last van trauma's vanwege ik gepest werd op school. Ik krijg vaak flashbacks als ik in bed lig en dan word ik verdrietig. Maar soms ook overdag en ik heb ook heel erg last van overdenken. Namelijk toen ik gepest werd op mijn school gingen kinderen uit mijn klas foto's van mij maken en ik ben bang dat ze iets met die foto's gaan doen. Bijvoorbeeld je kan nu heel veel dingen met AI doen en ik ben bang dat ze die foto's van mij dan gaan gebruiken.

Ik heb het nog tegen niemand gezegd dat ik gepest word sinds ik bang ben voor de gevolgen en dat het misschien erger wordt. Het is ook echt pas vorig jaar gebeurd, dus misschien heeft het geen zin meer. Ik zit ook nu niet meer op die school, maar ze hebben volgens mij ook foto's en stickers van andere kinderen op die school. Ik weet niet of het bij elke school gebeurd, maar wat kunnen ze precies met die foto's gaan doen?

En hoe kom je makkelijk van een trauma af?

Groetjess Anoniem100

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @Anoniem100,

Ik herken mezelf erg in je verhaal en heb zelf ook te maken gehad met pesten.. Begrijp je volledig en dit is echt een rot situatie. Pesten is zo naar en ik zal nooit begrijpen hoe sommige mensen dit kunnen doen :/

Ik heb niet zulke goede tips over wat ze met die foto's kunnen doen want dat weet ik niet zo goed, maar ik kan je aanraden om, hoe moeilijk en eng het ook is, met iemand te praten over je trauma's. Ik weet hoe moeilijk het is om die stap te maken, maar praten helpt echt en dat lucht echt op. Kan je misschien bij je ouders terecht of bij iemand anders die je vertrouwd? Je kan ook altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten als dat je fijn lijkt ik denk dat dat je ook kan helpen.

Wat mij verder wel heeft geholpen is het opschrijven van mijn gedachtes in een schrift. Schrijven helpt mij altijd om wat rust in mijn hoofd te vinden als ik in een negatieve sfeer zit.. Je schrijft dan alles uit je hoofd waardoor er weer wat ruimte voor rust ontstaat in je hoofd dus misschien kan je dat ook een keer proberen.

Sterkte! Als je meer kwijt wilt kan je altijd op het forum je verhaal vertellen wij zijn er voor je! 

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 6
Badge +1

Hoi @Anoniem100 ,

Wat vreselijk voor je! Ik zou er echt met iemand over praten die je vertrouwt. Ik weet niet of je ouders het al weten, maar ik zou er sowieso met hen over praten. Over je trauma’s en ook over die foto’s. Het is volgens mij ook wettelijk verboden om zonder toestemming foto’s van iemand te hebben. Je zou dus ook naar de politie kunnen gaan. Ik wens je nog veel succes!

Groetjes, Hoiii47

Reageer