Skip to main content

Hoi ik ben terug de laatste keer dat ik hier iets schreef is maanden geleden maar ik heb een probleem. Ik heb namelijk waarschijnlijk een trauma en ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Ik ben mijn hele leven buitengesloten door de meiden uit mijn klas. Mensen wouden niet met mij omgaan want ik was anders. Ik had weinig vrienden en de mensen waarmee ik soms speelde lieten me gwn vallen als een baksteen als ik ze nodig had. 

Stel je even voor. je bent op het school plein helemaal alleen je hebt niemand om mee te spelen want niemand wilt met je spelen. Je hebt het al gevraagt aan een meisje waarmee je veel omging vroeger, maar die wilt niet (ze wilt nooit) uiteindelijk ziet de leeraar je huilen en zet je bij een ander groepje meisjes om mee te doen. Die meisjes kunnen natuurlijk nu geen nee meer zeggen.    Het is nu een paar minuten verder je vind het spel niet echt leuk maar je bent blij dat je mee kan doen en dan gebeurt het. Het meisje die nooit meer met je wou spelen omdat ze zich te goed voor je voelde loopt naar je toe en vraagt of je met haar wilt spelen.

Hiervan word je super blij want je kan je niet meer de laatste keer herinderen dat iemand jou had gevraagt om te spelen maar terwel jij aan het uitleggen bent dat je heel graag de volgende pauze met haar wilt spelen lagt ze je in je gezicht uit en zegt dat het maar een grapje was….

Ik zit nu al 2 jaar op de middelbare en heb al 2 jaar niet met haar gepraat. Maar vorige week zag ik haar weer samen met nog een meisje van de basisschool die gwn niet aardig tegen me was ze waren samen met een groep jongens. Een van die jongens vroeg aan mij en mn vriendin of ik die 2 meiden kende. Waarschijnlijk hadden ze al over mei gepraat toen ze me aan zagen komen. Het enige wat ik kon doen was huilen mn vriendin zei nee en trok me weg. Maar het was al te laat ik hoorden ze lachen.

ik ben het in hun ogen het niet waard om mee  om te gaan maar wel om over te praten en lachen.

Hoi, wat gemeen toch ook! Ik weet dat het pijn doet om vals uitgelachen te worden en zeker als je in een 'zwakke' positie bent gebracht. Gewoon opzettelijk pesten is dat. Het beste wat je kunt doen deed je al, namelijk er niks meer mee hebben. Het klinkt wat makkelijk om te zeggen maar blijf vooral hun negeren, ga om met heel andere betere mensen en probeer er heel ver boven te staan. Dat is soms moeilijk maar wel dé manier om van ze af te komen en ook vooral van dat gepest. Probeer ook een lief woord of compliment dat je krijgt sterker te laten zijn dan hun negatieve gedoe. Jij bent veel beter dan zij, en ze zijn de aandacht eigenlijk niet waard. Ik hoop dat je een paar hele lieve besties hebt en krijgt waar je een veel leukere omgang mee kunt hebben!! 

Groetjes liefs Tartan X 

eigenlijk is het een bbeetje zelfde andword maar wat ik heb geleerd is dat negeren en of doen als of je het niet uit maakt / boeit ook al is dat heel moelijk wat ik ook heb geleerd (dat is meschein wel nog moelijker) dat je niet over je heen moet laten lopen en voor je zelf op komen en voor andere ook 

Ik weet nog toen ik op de basisschool zat en ik had 1 hele slechte vriend en een vriend hij was oke, maar hij speelde liever met anderen. Ik was voor ik denk 4-5 jaar altijd tijdens de pauze te zitten tegen een muurtje, ik moest elke dag huilen en ik wou ook gewoon blij voelen. Ik voel je. Probeer ze te vermijden en negeer ze als je ze weer ziet. Gaat het inmidels weer?,  ik hoop dat je vandaag een leuke dag had :)

Liefs Sinasappelbroodje :)

Zoals anderen al zeggen, inderdaad negeren. Je hebt toch nieuwe vrienden nu? Dan moet je gewoon met hen omgaan inplaatsvan die meisjes 

Groetjes mij @anoniemxv

Reageer