Vraag

Tips voor vrienden maken

  • 20 December 2020
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

Heyy ik heb een vraagje ik ben nu 12 en ben vanaf groep 3 tot 7 gepest en ik heb er nogsteeds last van,ik ga bijvoorbeeld: niet graag naar school en ik heb ook niet veel vrienden want, ik vond/vind het moelijk om vrienden te maken.

Hebben jullie tips?

 

 

alvast bedankt

groetjes luukster


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey @luukster ,

 

wat goed dat je deze vraag stelt! Jammer dat je nog geen antwoord hebt gekregen. Als je wil dan kan je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Met vriendelijke groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

 

Hey, ik kan wel wat tips bedenken waar je hopelijk wat aan hebt.

  1. Wees aardig en vrolijk, want wie wil er nou vrienden worden met een chagrijnige, irritante persoon.
  2. Wees niet al te opdringerig en blijf niet aan een persoon plakken, dat zou jij zelf ook niet fijn vinden als je de hele dag gevolgd wordt door iemand.
  3. Ga een keer naast iemand anders zitten op school, zo leer je nieuwe mensen kennen.
  4. Begin een gesprek met een verlegener/stiller persoon, deze personen hebben vaak niet zoveel vrienden dus kunnen ze die goed gebruiken.
  5. Ga bij een sportclub of vereniging, dit is niet zo’n hele nuttige tip nu met Corona maar daarna kan je hier zeker goede vrienden maken want daar ontmoette mensen met dezelfde interesses.
  6. Neem een keer iets te eten mee wat je kan delen. Het klinkt misschien stom maar zo kan je ook vrienden maken omdat mensen je aardig gaan vinden.
  7. Maak grapjes, maar niet teveel hele flauwe grappen want dan wordt je een soort clown en dat wil je denk niet.

Verder kan ik nu even niks bedenken dus ik hoop dat je hier wart aan hebt.

J8j8

Badge

Hey, ik kan wel wat tips bedenken waar je hopelijk wat aan hebt.

  1. Wees aardig en vrolijk, want wie wil er nou vrienden worden met een chagrijnige, irritante persoon.
  2. Wees niet al te opdringerig en blijf niet aan een persoon plakken, dat zou jij zelf ook niet fijn vinden als je de hele dag gevolgd wordt door iemand.
  3. Ga een keer naast iemand anders zitten op school, zo leer je nieuwe mensen kennen.
  4. Begin een gesprek met een verlegener/stiller persoon, deze personen hebben vaak niet zoveel vrienden dus kunnen ze die goed gebruiken.
  5. Ga bij een sportclub of vereniging, dit is niet zo’n hele nuttige tip nu met Corona maar daarna kan je hier zeker goede vrienden maken want daar ontmoette mensen met dezelfde interesses.
  6. Neem een keer iets te eten mee wat je kan delen. Het klinkt misschien stom maar zo kan je ook vrienden maken omdat mensen je aardig gaan vinden.
  7. Maak grapjes, maar niet teveel hele flauwe grappen want dan wordt je een soort clown en dat wil je denk niet.

Verder kan ik nu even niks bedenken dus ik hoop dat je hier wart aan hebt.

J8j8

thnx :smile:

Gwn zeggen ‘nog geneukt?’ dat heeft altijd succes!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, 

Mijn tip: vraag van een paar mensen hun telefoonnummers, dan kan je met die persoon praten enz, dat kan makkelijker zijn dan ‘in het echt’. Zo kan je misschien ook onderwerpen vinden waar je dan met elkaar over kan praten, bijvoorbeeld sport.

Suc6

Reputatie 2
Badge +1

je kunt als je met iemand aan het praten bent vragen naar hun interesses en dan door vragen want mensen vinden het altijd heel leuk om over zichzelf te praten

Reageer