Tips tegen pesten

  • 18 April 2020
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoi!

ik word al heel lang gepest maar ik weet niet waarom ik word vaak raar genoemd of uit gelagen maar soms gaat het ook verder ik  werd ook eens gestalkt!

hebben jullie tips om dit tegen te gaan!


6 reacties

Hoi

 

Wat naar dat je gepest wordt. Erg vervelend dat dit je overkomt. 

 

Denk je iemand op de hoogte te durven brengen van het pesten? Een ouder bijvoorbeeld, of een docent? Als het pesten op school plaatsvindt kan het zeker nuttig zijn om hier melding van te maken, aangezien school pesten streng hoort aan te pakken. 

 

Als vertellen over het pesten je lastig lijkt, zou je kunnen mailen. Ik vermoed dat je mentor of een docent maar al te opgelucht zal zijn dat je hier niet alleen mee blijft zitten, en dat je om hulp durft vragen. 

 

Gr. Kenshin

Hallo,

 

ik ben zelf ook meerdere keren gepest, je moet het gewoon gaan zegen tegen je docent of mentor of tegen familie,

je moet niet denken dat het raar is om te zeggen want dat is het niet je moet het gewoon doen.

 

hopelijk gaat het snel over

 

Suc6

Vertel het tegen een volwassenen of tegen de ouder van de kinderen die je pesten als dat kan. Dan zullen ze het zeker niet meer doen.

Als je dat echt niet durft moet je het maar aan een vriend of vriendin vetrellen en vragen of hij/zij het tegen een volwassenen wil vertellen.

hey,

ik ben vaak zelf ook gepest en heb het heel lang geheim gehouden maar mij tip is toch naar een docent die je vertrouwd of je mentor want, meestal helpt het wel en als je dat niet durft (wat ik snap) dan tegen een vriendin/ vriend zeggen. ik heb achteraf heel veel spijt gehad dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken dan was het niet zo uit de hand  gelopen bij mij dus mij tip is zeg het wel tegen iemand te zeggen en het ligt zeker niet aan jou want je bent perfect hoe je bent en die pesters zijn waarschijnlijk  gwn jaloers op je.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes van mij

 

hoi!

ik word al heel lang gepest maar ik weet niet waarom ik word vaak raar genoemd of uit gelagen maar soms gaat het ook verder ik  werd ook eens gestalkt!

hebben jullie tips om dit tegen te gaan!

Ik ben eerst ook gepest zoals de anderen al zij de je kunt naar een ouder. Mijn probleem was dat ik niet voor mezelf op kwam ik heb de pest kop een flinke klap gegeven dan moet ik wel zeggen je docent vind het niet fijn maar iedereen heeft een grens ga je daar overheen. Word ik echt pist. Ik ben altijd heel rustig maar ga je over mijn greens heen heb je een probleem. Ook leuk verhaal mijn broertje werd ook gepest hij is 11 en ik 14 ik heb de pest kop ontmoet en meer hoefde ik niks te doen laat iemand zien die groter dan de pestkop is en ze geven het op.

Hoi ,mijn verhaal is bijna precies hetzelfde als @Tddhh . Alleen bij mij gingen bij mij ook andere gedachtes binnen (zelfmoord gedachtes, heb ik ook toen een paar pogingen gedaan)

Bij mij was de maar meer dan vol ook, mijn pester was ook ouder en bij mij waren het er ook meerdere personen .

Ik ben zelf tegen geweld alleen als het nodig is dan is het niet anders. Op een gegeven moment heb ik ook aangegeven dat het nu moest stoppen, hij ging gewoon door en toen knapte er iets bij mij en heb ik hem wel een paar harde flinke klappen gegeven. De volgende dag kwam hij aan met zijn vrienden (die mij ook deden pesten) met de intentie om geweld te gebruiken., ik heb ze daarna zelf ook gezegd dat het moest stoppen. Toen ze dichterbij kwamen heb ik er een tegen de grond gebracht en de en tegen een bankje aangetrapt en bij de ene zijn arm vastgepakt en omgedraaid zodat hij op zij  rug kwam en ik die arm steeds meer omhoog deed duwen. En degene die hoofdpester heb ik toen de kans gegeven om weg te gaan en er mee te kappen. En daar reageerde hij op dat hij dat niet deed toen heb ik hem bij zijn kraag gepakt en hem omhoog getild (om hem bang te maken) toen ik mijn vuist in zijn gezicht wou slaan , toen dacht ik dat ik maar kon stoppen en dat ik dan niets beter was dan hem. 

Toen is hij met zijn vrienden weggegaan.  En heb geen last van ze gehad.  

Bij Tddhh was het zijn broertje maar bij mij was het een vriend van mij . Toen hij mij zag en ik er iets van zei is hij er mee opgehouden en heb niks meer ervan gehoord.

 

Wat ik als tip kan geven is zoals de rest boven zei dat je het moet vertellen tegen een volwassene zoals je mentor of juf ofzo.

En je moet voor jezelf opkomen. 

Groetjes gebruiker c 

Reageer